http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - آیت‌الله تسخیری: تکفیر، مخالف وحدت و عقل‌گرایی مبتنی بر قرآن است :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




گروه بین‌الملل: آیت‌الله محمد‌علی تسخیری دیروز، 11 تیرماه، در همایش «اسلام و فتنه تکفیر» بیروت تأکید کرد: تکفیر، مخالف وحدت و عقل‌گرایی است و عقل‌گرایی مبتنی بر قرآن اندیشه تکفیری را رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «العهد»، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع تقریب طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: تکفیر اشتباهی بزرگ و بسیار خطرناک است و تکفیری‌ها با وجود این که می‌دانند قرآن تفکر آنان را رد می‌کند، به ریختن خون امت اقدام می‌کنند.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری در ادامه افزود: قرآن بر وحدت تأکید دارد و فرقه‌گرایی را مایه عذاب و مجازات می‌داند، دعوت به وحدت با تکفیر همخوانی ندارد.

آیت‌الله تسخیری همچنین تصریح کرد: تکفیر، مخالف وحدت و عقل‌گرایی است و عقل‌گرایی مبتنی بر قرآن اندیشه تکفیری را رد می‌کند، زیرا مخالف آزادی در اجتهاد و تسامح، محبت و برادری است.

وی با بیان این که اسلام دین روشنگری است و چارچوب کلی امت اسلام را برای ما تبیین کرده، ادامه داد: اگر تندروی و افراط‌گرایی در میان قومی نفوذ کند، آن را فاسد خواهد کرد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری خاطرنشان کرد: پدیده تکفیر پس از پیروی مقاومت لبنان بر دشمن صهیونیستی و پیروزی ارتش سوریه بر گروه‌های افراط‌گرا در «القصیر» گسترش یافت.

یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی «اسلام و فتنه تکفیر» که از دیروز با همکاری اتحادیه علمای بلاد شام در شهر «بیروت»، پایتخت لبنان برگزار شده است، امروز، 12 تیرماه، به کار خود پایان خواهد داد.

به نقل از ایکنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۳
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی