http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" /روحانی: سلاح هسته‌ای جایی در دکترین امنیت ملی ایران ندارد پس نیازی به پنهانکاری نیست/ ایران می تواند بین دولت سوریه و معارضان میانجی‌گری کند :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" /

روحانی: سلاح هسته‌ای جایی در دکترین امنیت ملی ایران ندارد پس نیازی به پنهانکاری نیست/ ایران می تواند بین دولت سوریه و معارضان میانجی‌گری کند

"علی پدرام" خبرنگار روزنامه "الشرق الاوسط" به تازگی با "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ملت ایران مصاحبه ای را انجام داده و آقای روحانی در این مصاحبه به بیان دیدگاه هایش پیرامون سیاست خارجی، برنامه هسته ای و روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی پرداخته است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الشرق الاوسط، این مصاحبه دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری کشورمان انجام شده بود و در همین رابطه خبرنگار "الشرق الاوسط" می افزاید "حسن روحانی" به مدت سه دهه سابقه حضور در شورای امنیت ملی ایران را داشته است. وی همچنین از اعضای ارشد هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای بوده است. وی اکنون بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در عرصه سیاسی ایران حاضر شده است. این مصاحبه از طریق ارسال ایمیل انجام شده و وی به پرسش های خبرنگار پاسخ داده است. خبرنگار الشرق الاوسط در این باره از روحانی پیرامون برنامه های وی در مورد بهبود و تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه اش، رابطه با آمریکا و نقش جمهوری اسلامی ایران در رفع بحران سوریه پرسش هایی را مطرح کرده است." 
***  سیاست خارجی
روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد برنامه هایش پیرامون "سیاست خارجی" می گوید "تصمیم گیری های کلان در حوزه سیاست خارجی از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیازمند حمایت مقام معظم رهبری می باشد. من تجربه بلند مدتی در دولتهای گذشته در عرصه سیاست خارجی داشته ام. در صورتی که به مقام ریاست جمهوری برسم تلاش خواهم کرد تا با کسب رضایت و اعتماد رهبر معظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی پیشرفت هایی را کسب نمایم."
***   مذاکرات هسته ای
روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد روند "مذاکرات هسته ای" می افزاید "ایران برنامه هسته ای قدرتمندی دارد و تحت قوانین بین المللی و به صورت قانونی به فعالیت های هسته ای اش ادامه می دهد. کارزارهایی با انگیره های "سیاسی" از سوی کشورهای غربی به راه افتاده اند که مداوما اخبار نادرستی را در مورد ماهیت برنامه هسته ای کشور ما ارایه می دهند. نکته جالب توجه اینجاست که این کشورها به برنامه هسته ای ما توجه زیادی دارند اما نسبت به بی ثباتی در خاورمیانه و مسئله فلسطین بی توجه بوده اند. در صورتی که به مقام ریاست جمهوری برسم سعی خواهم کرد تا اعتماد بین المللی را جلب نمایم. سلاح هسته ای هیچ گونه نقشی در دکترین امنیت ملی ایران ندارد. ایران هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد. با این حال در مورد میزان غنی سازی اورانیوم ما می توانیم با سایر کشورها مذاکره نماییم." 
***  توصیه به آمریکا
روحانی در ادامه با توصیه به دولت آمریکا برای دست برداشتن از خصومت هایش در قبال ملت ایران می افزاید "دولت آمریکا و متحدانش می بایستی از تلاش در جهت ارایه چهره ای وارونه از ایران دست بردارند. آنان می بایستی از تهدید نشان دادن برنامه هسته ای ایران خودداری نمایند." 
***  سوریه
حسن روحانی در مورد "بحران سوریه" نیز موضع گیری و افزوده است "تراژدی انسانی در سوریه در شرایط وخیمی قرار گرفته و همگی می بایستی برای پایان دادن به آن تلاش نماییم. با این حال بایستی این واقعیت را پذیرفت که دونلت سوریه تنها دولتی در منطقه است که در مقابل توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی مقاومت کرده است. بحران سوریه با مداخله برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی شدت گرفته است. از دیدگاه من ایران می تواند میانجی ای مناسب برای رفع بحران سوریه و رسیدن آن کشور به حکومتی کارآمد و مردم سالار باشد. سال 2014 سالی مهم برای سوریه است چرا که مدت قانونی ریاست جمهوری اسد به پایان می رسد. سوری ها با برگزاری انتخاباتی عادلانه و آزادانه و به دور از دخالت قدرتهای خارجی می توانند دولت جدید خود را تشکیل داده و امنیت کشورشان را تضمین نمایند." 
 
***   فلسطین
روحانی در مورد مسئله "فلسطین" نیز اظهارنظر کرده است "ما همچنان به حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهیم داد. از دید من تنها راه حل رفع مسئله فلسطین برسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین می باشد. در غیر اینصورت هیچ گونه ابتکار عملی موفقیت آمیز نخواهد بود." 
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد که "در اینصورت انتخاب بعنوان مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران بهبود و گسترش روابط با کشورهای همسایه در صدر اولویت های دولتش خواهد بود." 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۹
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی