http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - قول هایی که روحانی داد و باید به آنها عمل کند ! :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




قول هایی که روحانی داد و باید به آنها عمل کند !

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ

حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران، در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به ذکر کلیات خط مشی خود در اداره کشور و شیوه انتخاب کابینه اش پرداخت، اما نامی از وزاری پیشنهادی اش به مجلس شورای اسلامی نبرده است.

قول هایی که روحانی داد و باید به آنها عمل کند !

استفاده از تجربیات دولت‌های گذشته، همکاری با اصولگرایان معتدل، تشکیل دولت فراجناحی، پرهیز از افراط گری و توجه به شایسته سالاری از کلید‌واژه‌های به کار رفته در سخنان حسن روحانی در مورد نحوه اداره کشور و انتخاب کابینه اش پیش از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران بود، قول‌ها و وعده‌هایی قطعا در ۴ سال آینده مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار خواهد داشت.

اما قول‌های حسن روحانی درباره نحوه اداره کشور که با استقبال مردم قرار گرفته است کدام‌ها بودند؟

روحانی قول داده که افراط گری را به انزوا بکشاند

روحانی در برابر این پرسش که شما با اصولگرایان مشکل دارید یا خیر؟ پاسخ داد: من با اصولگرایان مشکلی ندارم و در مسئولیت‌های مختلف با اصولگرایان معتدل کار کرده‌ام و امروز هم در مرکز تحقیقات در کنار اصولگرایان معتدل هستم، پس مشکلی با معتدل‌ها از جمله اصلاح‌طلب و اصولگرا نخواهم داشت.

وی همچنین بابیان این‌که چه کسی به ما اجازه داده است که نیمی از سرمایه مردم ایران را کنار بگذاریم و اتوبوسی بیاییم و اتوبوسی برویم، تصریح کرد: با افراط میانه خوبی ندارم و معتقدم آنها که در مسیر افراط بوده‌اند، ولو حسن‌نیت داشته‌اند، عملا به کشور خدمت نکرده‌اند، پس اگر افراط نبود، چهار سال پیش نه اردوکشی خیابانی را شاهد بودیم و نه نیاز به قوه قضاییه و نه زندان و نه حصر بود، یعنی همه گرفتاری‌ها از افراط بود.

روحانی با تاکید بر این‌که من یک اعتدال‌گرا هستم و همیشه با اصولگرایان معتدل و اصولگرایان کار کرده‌ام و اکنون نیز راه و مسیرم همین است و در طول این ۳۴ سال خط و مشی‌ام تغییر نکرده است، گفت: هیچ‌گاه افراط‌گر نبوده‌ام نه به سمت چپ و نه به سمت راست و امیدوارم نمایندگانی کسانی را که عدالت، اعتدال و عقلانیت را دوست دارند، داشته باشم.

وی همچنین درباره نوع نگاهش به احزاب و جریان‌های سیاسی و بکارگیری آنها در دولت خود، گفته است: من با کار کردن با جناح‌ها که اسم‌شان اصولگرا و اصلاح‌طلب است مشکلی ندارم. من با افراطیون مشکل دارم و با آنها که در خط اعتدال نیستند میانه‌ای ندارم به خاطر همین آمدم تا خط اعتدال را جایگزین خط افراط کنم چرا که خط افراط همیشه برای ما مشکل‌آفرین بوده است و اصلا مشکل اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست، مشکل افراطیون هستند.

روحانی قول داده دولت فراجناحی تشکیل دهد

رییس جمهور منتخب مردم ایران دربرنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این‌که از واژه فراجناحی خیلی خوشم می‌آید، اظهار کرد: معتقدم با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد.

وی افزود: در زمانی دوستان ما در مجلس می‌گفتند اگر روزی دولت و مجلس و قوه قضاییه همه در یک خط شوند و نفت هم گران شود، چه خواهد شد و می‌گفتند هماهنگی بیشتر می‌شود و وقتی پول نفت بیشتر شود، دنیا گلستان می‌شود، اما دیدیم نشد و با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد.

روحانی با تاکید بر این‌که اگر در مسیر عدل و عدالت باشیم، می‌توانیم کشور را به خوبی اداره کنیم، خاطرنشان کرد: دولت من فراجناحی خواهد بود. از تمام کارشناسان، خبرگان، نخبگان استفاده خواهم کرد و باید همه دست به دست هم بدهیم تا کشور را آباد کنیم.

روحانی قول داده از تجربه‌های دولت‌های گذشته را نادیده نگیرد

وی در جواب سوالی مبنی بر این‌که آیا در دولت خود از رویکرد اصلاح‌طلبانه محمد خاتمی بهره خواهید گرفت، گفت: رویکرد من مشخص شده و برنامه‌ام تدوین و منتشر شده است. البته با توجه به تجربیاتی که در دولت سازندگی و اصلاحات داشتم، از نکات مثبت این دوران استفاده خواهم کرد و اگر در سال‌های اخیر نیز تجربه مفیدی بوده باشد، از آن هم بهره می‌گیرم.

روحانی قول داده از منتقدان استقبال کند

رییس جمهورمنتخب مردم ایران همچنین در پاسخ به این سوال که در کابینه‌تان منتقدان و مخالفان شما چه جایگاهی دارند، گفت: اگرچه وجود انتقاد طبیعی است و کسی می‌تواند حتی با نظر رییس‌جمهور کاملا موافق نباشد، اما کسی که در اساس راه و روش نسبت به دولت انتقاداتی دارد باید با او حرف زد وگرنه همکاری با او سخت می‌شود.

روحانی قول داده که وزارت زنان تشکیل دهد.

داداندیش نماینده روحانی در حوزه زنان با بیان این‌که روحانی پیشنهاد تشکیل وزارت زنان را داده خاطر نشان کرد : دولت تدبیر و امید یک نهاد اجرایی قوی و عالی در حد وزارت راه‌اندازی می‌کند، چرا که در این شرایط وزیر زنان می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری در هیات دولت برای زنان حضور داشته باشد و برنامه‌های تدوین شده در این حوزه ضمانت اجرایی خواهد داشت. علاوه بر آن در عملکرد این وزارتخانه مجلس شورای اسلامی ایران نظارت می‌کند و بودجه کافی برای آن تصویب می‌شود.

داداندیش افزود: با راه‌اندازی وزارت زنان، وزیر این وزارتخانه می‌تواند در بقیه تصمیم‌گیری‌های دولت آسیب‌شناسی‌های لازم را در حوزه زنان انجام دهد و او در مقابل زنان و جامعه پاسخگو خواهد بود.

روحانی قول داده به شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در دولت شما چند وزیر زن وجود خواهد داشت، گفت: اصل برای من زن و مرد نیست، اصل برای ما شایسته‌سالاری است و هرکسی که توانمندی داشته باشد، از او استفاده می‌کنم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۳
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی