http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - رهبر انقلاب در اولین بیانات خود چه فرمودند؟ :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




رهبر انقلاب در اولین بیانات خود چه فرمودند؟

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

رهبر معظم انقلاب در جمع عشایر خوزستان و مردم نجف آباد با بیان اینکه دشمن پیچیده است و در مواجهه با انقلاب و ملت ایران، مرموزانه عمل مى‌کند، فرمودند: ما بیش از همه چیز، به هوشیارى و وحدت کلمه احتیاج داریم.

رهبر انقلاب در اولین بیانات خود چه فرمودند؟

به گزارش فرهنگ نیوز، حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۶۸ اولین سخنرانی خود را در جمع اقشار مردم (بیعت عشایر خوزستان و مردم نجف آباد) به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایراد فرمودند که متن کامل این بیانات به مناسبت آغاز بیست و پنجمین سال زعامت ایشان را می‌توانید در زیر بخوانید:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

«انّا للَّه و انّا الیه راجعون»(۱). در هنگام رحلت رسول اکرم(ص) تمام شهر مدینه یکپارچه ضجه و عزادارى شد و احساسات پُرشور مردم مسلمان به حدى بود که در تاریخ به عنوان یک روز نمونه باقى ماند؛ اما وقتى احساسات و هیجان ملت بزرگ ایران را در هنگام دریافت خبر رحلت امام عزیز و بزرگوارمان مشاهده مى‌کنیم، بار دیگر به این حقیقت ایمان مى‌آوریم که مردم بااخلاص ما و مسلمانان امروز جهان، از لحاظ عمق ایمان و شور و احساسات، حتّى از دوره‌ى رسول گرامى اسلام(ص) و مردم آن زمان جلوترند.

این واقعیت را در جلوه‌هاى متعدد فداکارى مردم، از اول پیروزى انقلاب تا امروز مشاهده مى‌کنیم. امام عزیزمان نیز این مطلب را تصدیق مى‌کردند و مى‌گفتند: عمق اعتقاد و شور ایمان مردم در سطح عموم، حتّى از دوران صدر اسلام هم بالاتر است.

در آن وقت، مردم به چشم خودشان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را مى‌دیدند؛ ولى امروز مردم ما، پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و ائمه‌ى هدى (علیهم‌السّلام) را فقط در تاریخ دیده‌اند؛ در عین حال، ایمان و شور و احساسات و فداکارى و صدق نیت و آمادگى آنها براى مواجهه با حوادث بزرگ، از مردم آن روزگار کمتر نیست و در مواردى حتّى بیشتر است.

اگر از برجستگان و بزرگانى که در صدر اسلام بوده‌اند و تا همیشه‌ى تاریخ مثل خورشید خواهند درخشید، بگذریم، در مقایسه با سطح عامه‌ى مردم، ملت ما حقاً و انصافاً از مردم آن زمان جلوترند.

در ایام رحلت امام عزیزمان، یک‌بار دیگر این معنا نشان داده شد. احساسات پُرشور مردم و ابراز عشق و وفادارى آنها به امام و انقلاب، حقیقتاً نظام اسلامى را در دنیا روسفید کرد و مایه‌ى مباهات امام عزیزمان شد. این بیدارى و خیزش نیز از برکات همان بزرگمرد و درس آن معلم چیره‌دست است.

ما ملتى بودیم که در طول سالیان متمادى، استعمار و استکبار با تلاش سیاسى و فرهنگى خود، هویت اسلامى و ملیمان را گرفته بود و هرگاه مى‌خواستیم قیام و تحرکى بکنیم، غالباً با خطر و مشکل مواجه مى‌شدیم و در بلندمدت نمى‌توانستیم ایستادگى کنیم.

یعنى استکبار و ایادى داخلى آنها و بخصوص حکومتهاى ستمگر، آن‌چنان فشارى بر مردم ما وارد آورده بودند که شیره‌ى حیات و جوهر انسانیت را از درون جامعه‌ى ما زدوده بودند و توان ملت بزرگ و بافرهنگ ما را - چه در ماجراهاى مشروطیت، و چه در قضایاى بعد از آن - گرفته بودند.

ملت ایران در نهضت و انقلاب اسلامى بزرگ ما، که از سال ۴۱ و۴۲ شروع شد و در سال ۵۷ به پیروزى رسید و پس از آن هم که زندگى پُرفراز و نشیب و پُرماجراى خودش را گذراند، جلوه‌ى استثنایى کرد. حقیقتاً امروز ملت ایران در چشم مردم عالم، به عنوان یک ملت قدرتمند و بزرگ و باشخصیت و تصرف‌نشدنى جلوه کرده است.

حوادث انقلاب و دوره‌ى جنگ هشت‌ساله و مقاومت در مقابل توطئه‌ها و فشارهاى دشمن، این موضوع را تأیید مى‌کند.

نقش دو عامل امام و امت، در انقلاب ما بسیار مهم بوده است. شما مردم تأثیر فوق‌العاده‌یى در شکست توطئه‌هاى دشمن و روسفیدى انقلاب داشتید، و در حال حاضر که در فقدان آن عزیز تازه سفر کرده مى‌سوزیم، باید راه او را با همان اقتدار و قوّت اراده ادامه دهیم، و عزادارى و ابراز احساسات مردم ما در این چند روز نشان داد که راه آن بزرگوار ادامه مى‌یابد.

هر ملت و انقلابى، دوران سختى دارد که باید از آن عبور کند.

بعد از عبور از این مرحله، دوره‌ى پابرجایى و آسایش و خوشیهاى حقیقى - که ناشى از استقلال و آزادى و اتکاى به خود و خداست - فرا مى‌رسد.

ملت ایران در حال گذراندن این دوران است و تا یأس کامل دشمن مى‌باید در مقابل هرگونه توطئه‌یى، آگاهانه و هوشیارانه، مقاومت و ایستادگى کند.

شما نشان دادید که مى‌توانید دوره‌هاى دشوار را طى کنید. خدا را شکر مى‌کنیم که توفیق داد تا بیشترین مدت سختى و دشوارى جنگ هشت‌ساله‌ى تحمیلى را بگذرانید و آبدیده شوید.

جلوه‌هاى برکات الهى، در اراده و روشن‌بینى مردم ما پدیدار شده است و امام(رضوان‌اللَّه‌تعالى‌علیه) با رضایت از ملت ایران به لقاءاللَّه شتافت.

او بدون شک از شما مردم راضى و خشنود است و مطمئنم که در پیشگاه پروردگار عالم، از امت خود و مردمى که به نداى او پاسخ دادند، اظهار رضایت خواهد کرد و براى آنها دعا مى‌کند.

حقیقتاً امام، شما مردم را خوب مى‌شناخت و در مقابل مسایلتان فوق‌العاده حساس بود و نسبت به حل آنها اهتمام داشت.

برادران عزیز! ما امروز بیش از همه چیز، به هوشیارى و وحدت کلمه احتیاج داریم.

دشمن پیچیده است و در مواجهه با انقلاب و ملت ایران، مرموزانه عمل مى‌کند. غالباً لباس دشمنى نمى‌پوشد؛ بلکه با چهره‌ى نفاق، دورویى، فریب، تبلیغات، شایعه‌پراکنى، ایجاد دلسردى و زنده کردن انگیزه‌هاى گوناگون قومى و تاریخى و فرقه‌یى، جلو مى‌آید. به همین خاطر، با دشمن باید هوشیارانه برخورد کرد.

اگر مردم هوشیار نباشند، همان بلایى بر سرشان خواهد آمد که بر سر مردم مسلمان در دوره‌ى امام حسن(ع) و بعضى از دوره‌هاى دیگر آمد.

در آن زمان، چون مردم هوشیار و آگاه نبودند، جریان حق شکست خورد.

اگر آگاهى و هوشیارى باشد، وحدت کلمه هم هست. مراقب باشید که وحدت کلمه را حفظ کنید؛ موقعیتها را بدرستى درک کنید و بدانید که امروز اساسیترین کار ما، توجه به این امور است.

باید در سایه‌ى وحدت کلمه، دست به دست هم دهیم و کشورمان را بسازیم و آباد کنیم.

باید با امکانات فراوانى که این کشور به فضل پروردگار دارد، زمینه‌ى ایجاد زندگى مرفه را براى عامه‌ى مردم، مخصوصاً قشرهاى فقیر و محروم فراهم کنیم.

باید رهنمودهاى امام(ره) را که در همه‌ى زمینه‌ها بیان شده است و هم‌اکنون در اختیار ماست، مورد بهره‌بردارى قرار دهیم و یقیناً کمک الهى هم با ما خواهد بود.

بار دیگر از همه‌ى شما عزیزان که زحمت کشیدید و از راههاى دور به این‌جا تشریف آوردید، تا دشمنان را بکلى مأیوس کنید و رشد و آگاهى ملت ایران را به اثبات رسانید، صمیمانه تشکر مى‌کنم.

سلام من را به بقیه‌ى برادران و خواهران نجف‌آباد و خوزستان و عشایر عزیزمان برسانید.

امیدواریم بتوانیم راه و خط و جهتگیرى امام(ره) را، با همان قدرت و با اتکال به نیرو و مدد الهى و با تکیه بر حمایتهاى مردمى ادامه دهیم و ان‌شاءاللَّه به همان هدفها نایل شویم.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌

۱) بقره: ۱۵۶

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۶
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی