http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - آماده‌سازی 4 استودیوی تلویزیونی برای انتخابات :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




آماده‌سازی 4 استودیوی تلویزیونی برای انتخابات

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ق.ظ

تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمعه این هفته آغاز می شود و 20 روز ادامه دارد. برنامه‌های متعددی برای حضور نامزدهای ریاست جمهوری در تلویزیون و ارائه اهداف و دیدگاه‌هایشان تدارک دیده شده و به همین منظور چهار استودیوی ویژه در شبکه‌های مختلف طراحی شده است.

1131684_129.jpg (275×183)

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  این روزها یکی از مهم‌ترین اقدامات ستاد انتخابات سازمان صداوسیما آماده‌سازی استودیوهایی برای برگزاری مناظره‌های انتخاباتی است.

تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمعه این هفته آغاز می شود و 20 روز ادامه دارد. برنامه‌های متعددی برای حضور نامزدهای ریاست جمهوری در تلویزیون و ارائه اهداف و دیدگاه‌هایشان به مردم تدارک دیده شده و به همین منظور چهار استودیوی ویژه در شبکه‌های مختلف طراحی شده که مراحل نهایی نصب دکور را پشت سر می‌گذارد.

استودیوی شماره 11 میزبان مهم‌ترین برنامه انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهد بود. این استودیو برای مناظره‌ها طراحی شده است.اگر تعداد نامزدها از پنج نفر بیشتر باشد، مناظره به شکل گروهی برگزار خواهد شد، اما اگر تعداد نامزدها از پنج نفر کمتر باشد، مناظره به شکل دونفره برگزار خواهد شد.استودیوی شماره 14 هر بار میزبان یکی از نامزدهاست و هر نامزد نیم ساعت فرصت دارد که برنامه‌هایش را اعلام کند.

در استودیوی شماره 13 نیز امکانی فراهم شده که نامزدهای انتخاباتی به پرسش جوانان و کارشناسان پاسخ بدهند و در شبکه چهار سالن خورشید به منظور ارائه یک برنامه تخصصی با حضور نامزدها مراحل آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد.بینندگان شبکه دو نیز در استودیوی بخش ویژه خبری میزبان نامزدهای انتخاباتی هستند.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امکان دارد همه نامزدهای ریاست‌جمهوری کنار هم در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کنند و مناظره بین آنها در بزرگ‌ترین استودیوی تلویزیون از شبکه یک پخش می‌شود.به همین منظور دکور ویژه‌ای در استودیوی شماره 11 در حال نصب است که متخصصان متعددی در حوزه طراحی دکور، کارگردانی، طراحی نور و کارگردانی تلویزیونی در ساخت آن مشارکت دارند.

عیسی بلوکات تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیونی بزرگ‌ترین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری درباره تهیه و کارگردانی این برنامه به خبرنگار جام‌جم گفت: من دوره قبل به عنوان کارگردان تلویزیونی با گروه پخش مناظره‌های تلویزیونی همکاری داشتم، اما هر کاری یک اتفاق جدید محسوب می‌شود و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ما از همه تجربیاتمان استفاده می‌کنیم تا برنامه‌ای به مخاطب ارائه کنیم که هم از نظر هنری و هم از نظر فنی بهتر از دوره قبل باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محوطه ورودی استودیوی شماره 11 برای ورود نامزدها طراحی و آماده خواهد شد و هر نامزد می‌تواند مستقیما بدون ورود به اتاق فرمان وارد استودیو شود. در زمینه طراحی و ساخت دکورهای این استودیو نیز از مدت‌ها پیش کارشناسان طراحی دکور طرح‌های متعددی ارائه کرده‌اند و از میان 20 طرح نهایی، یکی از آنها برای اجرا انتخاب و تغییرات مورد نیاز روی آن اعمال شد. در شکل‌گیری طرح این دکور 30 نفر از کارشناسان تلویزیون از جمله کارگردان‌های هنری و تلویزیونی، طراحان صحنه و مسئولان فنی حضور داشته‌اند.

زهره گوهرشادی، سرپرست طراحی دکور استودیو مناظره نامزدهای ریاست جمهوری درباره ویژگی‌های دکور طراحی شده، گفت: باید چند مولفه را رعایت می‌کردیم. اول این‌که لازم است در این دکورها بی‌طرفی سازمان صدا و سیما دیده شود.

به همین منظور رنگ سفید مات را انتخاب کرده‌ایم که رنگ هیچ نامزدی نیست. برای مدیران سازمان مهم بود که نمادهای ملی و مذهبی نیز در این دکور مورد توجه باشد و به همین دلیل آبی فیروزه‌ای را که برگرفته از معماری ایرانی است، انتخاب کردیم و برای نشان دادن شکوه و عظمت این رویداد ملی، تصویری از دماوند را هم برای دکور طراحی کردیم.

وی درباره احتمال انتخاب رنگ سفید از سوی یکی از نامزدها گفت: این احتمال وجود دارد و به همین دلیل پیش‌بینی شده در این صورت با نورپردازی و تاباندن نورهایی به رنگ‌های پرچم کشورمان رنگ سفید زمینه را تغییر بدهیم. البته به طور طبیعی از نورپردازی استفاده زیادی خواهیم کرد تا فضا برای مخاطب خسته‌کننده نباشد.

 از مصالحی استفاده کرده‌ایم که هم به‌روز است و هم ارزان. از ماده‌ای به نام abs استفاده کرده‌ایم که برخلاف چوب و نئوپان صیقلی است و جلوه جذابی دارد. در نورپردازی هم از نورهای smd استفاده کرده‌ایم که به جای نورهای led وارد بازار شده است.

وی درباره شمایل کلی دکور تصریح کرد: تلاش کردیم فضایی متفاوت با دوره گذشته ارائه کنیم و دکوری مدرن اما وفادار به معماری ایرانی، نمادهای ملی و بیانگر شکوه ایرانی بسازیم.

گوهرشادی درباره جانمایی ساعت و زمان‌سنج در این دکور توضیح داد: یک زمان‌سنج دیجیتالی با نمایشگر دورو طراحی کرده‌ایم که هم نامزد آن را خواهد دید و هم در تصویر دیده می‌شود. این زمان‌سنج طوری تنظیم می‌شود که بعد از اتمام زمان هر نامزد صفر شده و بعد از چند ثانیه از صفر شدن زمان‌سنج میکروفن هم قطع می‌شود تا همه نامزدها طبق زمان تائید شده، صحبت کنند.

عدالت تصویری

کارگردان تلویزیونی برنامه‌ مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عهده حسین فردرو، کارگردان پیشکسوت تلویزیون است. او که در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز کارگردانی یکی از برنامه‌های انتخاباتی را به عهده داشته، درباره ویژ‌ه‌گی‌های این برنامه گفت: هنوز تعداد نامزدها مشخص نشده است. به محض مشخص شدن این افراد ما سناریوی تفصیلی برنامه را آماده و با کمک خانم دکتر گوهرشادی، میزانسن‌ها را مشخص می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌ریزی و کارگردانی برنامه مناظره گفت: این کار باید حتما طبق سناریو و متن کارگردانی شود چون برای ما رفتار عادلانه با همه نامزدها مهم است و چون همه مردم آنها را در این برنامه کنار هم می‌بینند باید فرصت‌های برابر در اختیارشان قرار گیرد و نماهای عادلانه و شبیه به هم از آنها پخش شود. نمی‌توان از یک نامزد نمای حرکتی نشان داد و آن دیگری را از چنین نمایی محروم کرد. هر تصویری تاثیر خاص خودش را بر مخاطب می‌گذارد و ما موظفیم که عدالت را در این باره رعایت کنیم.

وی درباره هماهنگی دکور برنامه با تصویربرداری گفت: من و طراح دکورها اهل مشورت هستیم. نماهای ما قانونا باید از قبل مشخص باشد، چون هر نامزدی باید بتواند نظرش را به بهترین شکل ارائه کند و در این زمینه همه ما از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کنیم.

فردرو ثابت بودن زمان برای نامزدها، اجازه مداخله در بحث‌ها و بسیاری موارد دیگر را از جمله نکات مطرح شده در این قوانین دانست و افزود: ما فضا را آماده می‌کنیم که هر نامزد بتواند به بهترین شکل برنامه‌ها و نقطه‌نظراتش را به مخاطب ارائه کند و مانعی برای هیچ‌کدام از آنها وجود نداشته باشد. 70 میلیون نفر تماشاگر داریم و باید در مورد جزئیات کارمان حساسیت به خرج دهیم.

 وی درباره ارائه تصویر از واکنش نامزدهای حاضر در مناظره گفت: احساس من این است که در این دوره نامزدهای ریاست‌جمهوری سیاستمدار، عاقل و آینده‌بین هستند، بنابراین با رفتارهایی که بخواهند خودشان را در مقابل مردم زیر سوال ببرند، روبه‌رو نخواهیم بود.

روز گذشته جمعی از معاونان سازمان صداوسیما از جمله معاون تلویزیون، سیاسی، اداری و مالی، نظارت و ارزیابی و رسانه‌های مجازی از استودیوهای برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون بازدید کردند و مشکلات احتمالی را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این بازدید گزارشی از طرح‌های در دست اقدام ارائه شد و معاونان صداوسیما ضمن اشاره به موارد مهم و ضروری با سازندگان دکورها نیز گفت‌وگو کردند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۰۱
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی