http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - برخورد قانونی از ورود سلیقه‌های نفوذی در رأی شورای نگهبان جلوگیری می‌کند :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




آیت‌الله قرشی:
برخورد قانونی از ورود سلیقه‌های نفوذی در رأی شورای نگهبان جلوگیری می‌کند

گروه سیاسی: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برخورد قاطع و مبتنی بر قانون در تأیید و یا رد صلاحیت افراد، از ورود سلیقه‌های نفوذی در رأی شورای نگهبان جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله سیدعلی اکبر قرشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان غربی، گفت: وظیفه اصلی شورای نگهبان نظارت نیست، بلکه وظیفه آن بررسی صلاحیت رجال سیاسی داوطلب برای پست‌های اجرایی و مدیریتی کشور در چارچوب قانون تعریف شده در نظامی است که شاکله آن بر اساس آیات کلام وحی و احکام اسلامی استوار است.

التزام به قانون مهم‌ترین ویژگی شورای نگهبان است

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با بررسی دقیق اطلاعاتی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی را بررسی می‌کند، اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی شورای نگهبان رفتارگرایی در چارچوب قانون است و براساس همین اصل مهم صلاحیت افراد با بررسی پیشینه فعالیت‌های اجرایی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی از سوی این شورا رد یا تأیید می‌شود.

رئیس جمهور باید معتقد عملی به نظام ولایی باشد

وی مهم‌ترین اصل را اعتقاد افراد و رجال سیاسی به نظام ولایی و ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان با بررسی اینکه آیا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رجال سیاسی هستند یا نه، توانایی و علم مدیریت و اداره کشور در عرصه‌های مختلف را دارند یا خیر، منتخبان را برای شروع تبلیغات انتخاباتی به وزارت کشور معرفی می‌کند.

آیت‌الله قرشی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در یک نظام دینی و ولایی باید معتقد محض ولایت فقیه باشد و مصالح جامعه را به مصالح فردی، حزبی و گروهی ارجحیت دهد و بر خلاف خواسته‌های ولایی رهبری و به تبع آن مردم کاری نکند.

شورای نگهبان آزمون خود را بارها پس داده است

این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شورای نگهبان در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بارها امتحان خود را پس داده است و هیچ‌گاه عمل و رفتاری خلاف شرع مقدس اسلام و قانون صورت نمی‌دهد.

آیت‌الله قرشی با تأکید بر اینکه مخدوش کردن عمل شورای نگهبان در تأیید و یا رد صلاحیت افراد از سوی برخی از بدخوهان با هدف تضعیف جایگاه قانونی آن است، تصریح کرد: رابطه، رفتارهای احساسی و جانبدارانه در روند اجرایی اعضای شورای نگهبان جایی نداشته و این شورا با قاطعیت تمام در انجام رسالت و وظیفه قانونی خود مقتدرانه حرکت می‌کند.

برخورد قانونی شورای نگهبان؛ زمینه‌ساز تحقق حماسه سیاسی

این مقام مسئول همچنین وظیفه و نقش شورای نگهبان در این مقطع حساس از تاریخ سیاسی کشور را مهم و سرنوشت‌ساز دانست و اضافه کرد: حرکت قاطع بر مدار قانون از سوی شورای نگهبان عنصر اصلی تحقق حماسه در عرصه سیاسی کشور است تا بار دیگر همه شاهد ثبت حضور باشکوه همراه با بصیرت ملت در پای صندوق‌های رأی باشیم.

به گفته آیت‌الله قرشی برخورد قاطع شورای نگهبان از اعمال نفوذهای سلیقه‌ای اشخاص که عموماً با هدف انحراف در رأی و نظر این شورا صورت می‌گیرد جلوگیری می‌کند و قانون‌مداری و التزام به قوانین، لازمه و ضرورت برخورد با رفتارهای انحرافی در مباحث سیاسی کلان کشور است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تشریح ضرورت در نظر گرفتن سوابق و شرایط حال نامزدها و بررسی توانمندی‌های آن‌ها، گفت: امام خمینی(ره) در تأیید اشخاص فرمودند: که ملاک حال فعلی انسان است، ولی این مسئله در جریان انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است، همانطور که آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه هم اشاره به در نظر داشتن گذشته افراد در تأیید یا رد صلاحیت افراد داشتند.

به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران ایکنا

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۹
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی