http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - رسوایی‌های جدید آمریکا‎ :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




رسوایی‌های جدید آمریکا‎

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۲۵ ق.ظ

به دنبال ارائه گزارش‌هایی در مورد مشکلات شیمیایی به وجودآمده در داخل خاک آمریکا، کمیته ارزیابی حوادث شیمیایی در مراکز انهدام و امحاء سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت که این کمیته تحقیقات گسترده‌ای را برای پی‌بردن به دلایل اصلی این مشکل انجام خواهد داد.

ه دنبال گزارش‌های مختلف پیرامون مشکلات شیمیایی در داخل خاک ایالات متحده، کمیته ارزیابی حوادث شیمیایی در مراکز انهدام و امحاء سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت که این کمیته در صدد است تا تحقیقات گسترده‌ای را در مورد صحت و سقم این ادعاها انجام دهد. 

با این وجود، با توجه به اینکه آمریکا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سلاح‌های شیمیایی بوده و همواره در جنگ‌های مختلف به طور بی‌رحمانه و وحشیانه از این سلاح‌ برای کشتن مردم بی‌گناه استفاده کرده، ارائه این گزارش‌ها چندان تعجب‌آور نخواهد بود چون نابودی سلاح‌های شیمیایی تاریخ مصرف گذشته، امری ضروری است. 

آمریکا برای خلاص شدن از دست این سلاح‌ها، مراکزی را در داخل خاک این کشور تاسیس کرده که در چندین مورد با مشکلات عدیده‌ای در آنها روبرو شده است. نشت مواد شیمیایی باعث شد تا ارتش آمریکا دردسرهای زیادی را پشت سر بگذارد. بعضی از این مراکز در حال حاضر تعطیل شده‌اند ولی اثرات مضر آنها همچنان در منطقه تاسیس این مراکز به وضوح مشاهده می‌شود. 

میزان اثرات مخرب نشت مواد شیمیایی در مناطق مختلف کشور ایالات متحده به حدی بوده که در چندین مورد اعتراضات گسترده‌ای علیه دولت انجام گرفته و معترضان خواستار پرداخت خسارات وارده شدند. در بعضی مناطق نشت مواد میکروبی موجب شد تا مردم آن منطقه به بیماری‌های خطرناک و مرگباری مبتلا شوند. حتی در بعضی از مناطق مسکونی، شدت آلودگی مواد به حدی بوده که دولت به ناچار مجبور به تخلیه کل منطقه شده است. 

 

تصویر محل قرارگیری تعدادی از مراکز انباشت مواد شیمیایی در داخل خاک ایالات متحده

 

انبار مهمات علف آبی ارتش (Blue grass army depot)

انبار مهمات علف آبی، انبار ذخیره سلاح‌های شیمیایی و مهمات در شرق ایالت کنتاکی است. ارتش آمریکا در این مرکز، علاوه بر ذخیره سلاح‌های شیمیایی، ابزارهای جنگی هم تولید می‌کند. انبار مهمات علف آبی، مرکز اصلی وزارت دفاع امریکا برای نظارت بر تولید و آزمایش برنامه‌های مربوط به تجهیزات دفاعی شیمیایی است. اولین نشت مواد شیمیایی در این مرکز، در سال 2007 بود که در آن "گاز ساردین" از یک بخش انهدام سلاح‌های شیمیایی خارج شد. در 12 جولای سال 2008 باز هم نشت گاز ساردین از این مرکز مهمات گزارش شد.  

در بین 25 جولای و 26 آگوست سال 2008،‌ دو مرحله نشت "گاز خردل" اتفاق افتاد که براساس گزارش‌های منتشر شده این امر باعث مسمومیت حدود 50 نفر از کارمندان این مرکز شد.    

 

ورودی انبار مهمات علف آبی

نمونه ای از تسلیحات حاضر در این مرکز

انبار مواد شیمیایی" Newport"


این انبار در غرب "ایالت ایندیانا" واقع شده و توسط ارتش ایالات متحده برای تولید ROX،‌ TNT و آب سنگین و همچنین عامل عصبی VX استفاده می‌شود. در 10 ژوئن سال 2005، نشت 30 گالن عامل عصبی VX باعث شد تا صدمات سنگینی بر خدمه این مرکز وارد شود. در گزارشی در سال 2009 مشخص شده که هیدرولیسات هم در برهه‌ای در سال 2001 از این انبار ذخیره مواد شیمیایی به بیرون نشت کرده است.  

  

 

تصویری از تسلیحات موجود در مرکز Newport

مرکز Dugway proving ground   

 

تصویر هوایی از مرکز Dugway proving ground

یکی از معروف‌ترین رسوایی‌های شیمیایی ارتش ایالات متحده در مرکز آزمایشی Dugway اتفاق افتاد. این مرکز در 140 کیلومتری جنوب غربی سالت لیک سیتی در ایالت یوتا قرار گرفته است. این مرکز همراه با «مرکز آموزش و آزمایش یوتا» بزرگترین فضای نظامی ایالات متحده برای آزمایش سلاح‌های شیمیایی را شکل می‌دهند. در مارس سال 1968،‌ 6249 گوسفند در دره جمجمه (Skull Valley) مرده یافت شدند. این دره در 30 مایلی محل  آزمایش مرکز Dugway است.  

  

                                 
 

تحقیقات مشخص کرد که گوسفندها براثر ماده شیمیایی ارگانو فسفات مسموم شده‌اند. مرگ این گوسفندها که به نام «واقعه گوسفندان Dugway» معروف است با آزمایشات عامل عصبی VX همراه بوده است. ارتش به کلی منکر این آزمایشات شد ولی در نهایت تحت فشار جامعه دامداران و قضات محلی مجبور به پرداخت غرامت به حادثه دیدگان شد. ارتش آمریکا از این عامل عصبی در جنگ وحشیانه‌اش در کشور ویتنام هم استفاده کرده است.  

 

مرکز مهمات کوهستان راکی (Rokey Mountain Arsenal) 

مرکز مهمات کوهستان راکی، مرکز تولید و نابودی سلاح‌های هسته‌ای در منطقه متروپولیس دنور در کلرادو است.  

 

   

تصویر هوایی مرکز مهمات کوهستان راکی

این مرکز تا زمان تعطیل شدن در سال 1992، حضوری کاملا پرمخاطره برای ساکنین محلی داشته، به طوریکه پس از تحقیقات گسترده توسط نهادهای مسئول مشخص شد که به مدت چندین سال، گازهای خردل و ارگانو فسفات از این نشت می‌کرده است. هم اکنون این منطقه غیرقابل سکونت بوده و مواد خطرناک معلقی در آن وجود دارد.  

 

   

تاسیسات قرارگرفته در مرکز مهمات راکی

مرکز دفع عامل شیمیایی جانستون

اولین مرکز تجهیزات نظامی و شیمیایی ارتش ایالات متحده در جزیره جانستون قرار گرفته است. این مرکز در سال 2000 از رده خارج شد. در کل 39 حادثه در این مرکز اتفاق افتاد که 24 مورد آن شیمیایی بوده است. 

ورودی مرکز جانستون و تصویر هوایی این جزیره

در ژانویه 1993، خمپاره 105 میلی‌متری توپ زرهی در این مرکز منفجر شد. این خمپاره حاوی گاز خردل بوده است.در 23 مارس 1994، گاز ساردین از این مرکز دفع عامل شیمیایی به بیرون نفوذ کرد. در نوامبر سال 1995 در حین بیرون کشیدن فیوز یک راکت حاوی مواد شیمیایی، انفجار شدیدی در این مرکز رخ داد که باعث مسمومیت چندین تن از کارمندان شد. ارتش مجبور شد تا 122 هزار دلار غرامت برای این حادثه پرداخت کند. همچنین مشخص شد که پس از نابود کردن آخرین سلاح‌های شیمیایی باقیمانده در مرکز جانستون، عامل عصبی VX در زباله‌های این مرکز باقیمانده است.  

 

 

نقشه جزیره جانستون

 

Camp American University 

نام بخشی از دانشگاه آمریکا بوده که در طول جنگ‌های جهانی توسط ارتش برای آزمایش و گسترش سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است. در سال 1917 و پس از آتش‌بس جنگ جهانی دوم، محیط دانشگاه به 2 بخش Camp Leach و Camp American University تقسیم شد. Camp American university به مرکز تسلیحات شیمیایی ارتش آمریکا تبدیل شد. 


تصاویری از جزییات مختلف دانشگاه آمریکا
 

پس از پایان کار این مرکز، بعضی از سلاح‌های شیمیایی در همان محل دفن شدند که بعدها در نتیجه ساخت و ساز به تدریج مواد شیمیایی نشت کرده و حتی باعث شد تا سفارت کره جنوبی هم تخلیه شود. ارتش آمریکا مجبور شد تا برای جلوگیری از افتضاح پیش‌آمده،‌ اقدامات وسیعی را برای پاکسازی این منطقه انجام دهد.   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۵
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی