http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - از گوشه و کنار سیاست؛ :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




از گوشه و کنار سیاست؛

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۳۳ ق.ظ

*محمد خاتمی علت عدم کاندیداتوری خود را رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان کرده و گفته است: "بعید می دانم بیش از 20 درصد رای داشته باشیم. من در سال 84 در دور اول از معین، در دور دوم از هاشمی و در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کردم اما هیچکدام رای نیاوردند."

*پس از آن که افسانه بایگان اعلام کرد که از سوی نهاد ریاست جمهوری با وی تماس گرفته اند و گفته اند برای انتخابات شوراها نامزد شود، تا کنون پاسخی از سوی ریاست جمهوری به این اظهارات داده نشده است. چند روز قبل مشایی  در گفتگویی گفته بود دولت هیچ گونه فعالیت انتخاباتی ندارد.

*در حالی که خبرهایی مبنی بر سفر فائزه هاشمی به انگلستان مخابره می شود اما هنوز خانواده وی درباره صحت و سقم و دلایل این سفر سکوت اختیار کرده اند. سفر به انگلیس پیش از برگزاری انتخابات شائبه هایی را در اذهان به وجود آورده است.

*علیرغم آنکه کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است تاکنون رئیس ستاد انتخابات کشور انتخاب و معرفی نشده است.علت عدم معرفی رئیس ستاد انتخابات تاکنون از سوی دولت اعلام نشده است.

*هاشمی رفسنجانی جهت به اجماع رساندن اصلاح طلبان طرح ائتلاف چهار نفره را مطرح کرده است تا از میان روحانی، عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری یک کاندیدا نهایی شود و دیگر کاندیداها خود را ملزم به همکاری با نامزد نهایی نمایند. برخی اصلاح طلبان با رد این پیشنهاد می گویند خروجی این ائتلاف حسن روحانی کاندیدای مطلوب هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

*دکتر احمدی نژاد در حالی بر طبل مشارکت 50 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری می کوبد که آمار واجدان شرایط رای در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از 50 میلیون نفر هستند.

*در حالی که اسحاق جهانگیری شرط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را اجماع اصلاح طلبان بر کاندیداتوری خود اعلام کرده است، اما افرادی چون حسن روحانی، محمد رضا عارف ، مهرعلیزاده ، محمد شریعتمدار و کواکبیان حاضر نیستند به نفع وی کنار بروند.

*علیرغم دعوتی که از وزرا، استانداران، نمایندگان و معاونان وزرا برای میتینگ ورزشگاه آزادی به عمل آمده بود اما شاهد کمترین حد ممکن از این حضور بودیم. اگر برگزار کنندگان این میتینگ گزارشی از میزان حضور این افراد بدهند مقیاس خوبی به دست خواهد آمد. خبرنگاران مشرق در روز 29 فروردین با دهها تن از معاونان وزرا تماس گرفت تا از حضور آنان در این میتینگ مطلع شود اما همه این تلفن ها خاموش بود!

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در اقدامی قابل توجه خود را موظف به حضور هفتگی در پای درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی نموده است تا در صورت رسیدن به صندلی ریاست جمهوری اسیر مستی قدرت و هواخواهی نشود.

* شنیده ایم عبدالرضا شیخ الاسلام مسوول انتخابات شوراهای حامیان دولت احمدی نژاد شده است. وی در انتخابات شوراها ثبت نام کرده و برخی اطرافیان وی می گویند او روابط خوبی با مشایی ندارد.

*شنیده ایم در ماه جاری میتینگ ها و همایش های متعددی از سوی دولت خدمتگزار برگزار خواهد شد. میتینگ هایی چون حماسه حضور با حضور منتخبین اقشار از سراسر کشور، اجلاس زنان و جوانان غیر متعهد، همایش ایرانیان مقیم خارج در سالن اجلاس سران، همایش نمایندگان شوراها از سراسر کشور، همایش شعر بهار، جشنواره اقوام ایرانی، همایش عکس بهار و همایش وبلاگ نویسان برگزار خواهد شد.

*علیرغم در خواست مقام معظم رهبری از دولت و آقای احمدی نژاد برای بیان اقدامات خود در مهار و مبارزه با گرانی و گذشت چند ماه از این مطالبه، دولت نه تنها هنوز پاسخی ارائه نکرده بلکه روند افزایش قیمت کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد.

*اسحاق جهانگیری در جمع اصلاح طلبان گفته است که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب مصمم شده ام که با ارائه یک برنامه جامع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.

*اطرافیان محمد خاتمی در روزهای اخیر فعال شده اند تا بتوانند با به میدان آوردن برخی علما و مراجع و درخواست آنان از رهبری برای پذیرش محمد خاتمی، مقدمات ورود وی را به انتخابات فراهم آورند.

*در جلسه گروهی از اعضای مجمع روحانیون، حاضران با کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی مخالفت کرده و معتقد بودند هاشمی فاقد پایگاه اجتماعی است و آمدن او به معنای انشقاق و شکست حتمی اصلاح طلبان است.

*موسوی خوئینی ها در جمع اعضای مجمع روحانیون گفته است :" ما باید با پیش شرط آزادی زندانیان و رفع حصر موسوی و کروبی و تایید صلاحیت خاتمی پای به میدان انتخابات بگذاریم. در این صورت نامزد ما چه رای بیاورد یا نیاورد ما پیروزیم."

*در میان حامیان دولت از افرادی چون هاشمی ثمره، مشایی، نیکزاد، صالحی، حاجی بابایی، الهام،حسینی، شیخ الاسلام و دانشجو به عنوان کاندیداهای دولت در انتخابات یازدهم نام می برند.حلقه انحرافی از طرح تعدد کاندیداهای دولت اظهار ناراحتی کرده است.

*تصاویر سفرهای استانی نشان می دهد بخشی از جمعیتی که در محل سخنرانی دکتر احمدی نژاد حاضر می شوند با وعده ارتقای بخش به شهرستان و ... حاضر شده اند. این در حالی است که بر اساس مصوبه دولت تقسیمات جدید کشوری فعلا ممنوع شده است.

*محمد خاتمی در جمع اصلاح طلبان گفته است با توجه به مشکلاتی که در آن دست و پا می زنیم اگر فرستاده خداوند هم بیاید نمی تواند بین ما را به صلح و صفا و اجماع برساند!

*برخی عکاسان و خبرنگارانی که در سفرهای استانی حضور دارند معتقدند فلسفه مهم دور جدید این سفرها رونمایی از اسفندیار رحیم مشایی است. در حالی که وی هیچ مسوولیت دولتی ندارد در جلسات هیات دولت شرکت می کند، احمدی نژاد با او عکس می گیرد، پرچم از احمدی نژاد تحویل می گیرد، پلاکاردهایی با عکس مشایی چاپ و توزیع می کنند و اگر مردم اجازه دهند می خواهد سخنرانی هم  بکند.

*شنیده ایم در صورتی که اسحاق جهانگیری کاندیدای ریاست جمهوری شود محمد علی نجفی رئیس ستاد وی خواهد شد.

*محمد رضا عارف نسبت به معرفی اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان معترض است. وی به خاتمی گفته است بیایید منصفانه ترازویی برای سنجش میزان اصلاح طلبی من و جهانگیری بر پا کنید. آیا سابقه و خدماتی که من به جریان اصلاح طلبی داشته ام قابل مقایسه با جهانگیری است؟

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۵
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی