http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - یک هفته با کاندیداهای ریاست جمهوری :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




یک هفته با کاندیداهای ریاست جمهوری

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۲۱ ب.ظ

در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.
 
جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی می تواند زمینه آشنایی بیشتر را با شخصیت ها و گفتمان های این افراد فراهم آورد.
در ادامه اظهارنظرهای کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را که در طول هفته گذشته مطرح شده است را به انتخاب مشرق ملاحظه می کنید.
***  ***  ***
 
حداد: با تکثر نامزدها مخالفیم/با قالیباف اختلاف مبنایی نداریم
غلامعلی حدادعادل در حاشیه کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ائتلاف سه‌گانه در حال حاضر چه نقطه‌ای قرار دارد؟ اظهار داشت: ائتلاف سه‌گانه همچنان پابرجاست و ما تدبیر می‌کنیم تا فرد واحدی از بین ما 3 نفر انتخاب شود.
 
حدادعادل با بیان اینکه ما برای تشکیل کارگروه‌هایی در 3 بخش اقتصاد زیربنایی، سیاست خارجی، علمی، فرهنگی و اجتماعی برنامه داریم، تصریح کرد: هر کدام از ما 3 نفر مسئول یکی از این بخش‌ها شده‌ایم.
وی ابراز امیدواری کرد «اگر توفیق اداره کشور با یکی از اعضای این ائتلاف بود، بتوانند از این برنامه‌ها و نیروهای انسانی کارآمد استفاده کنند».

 
عضو ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: ما فعلا از افراد صاحب‌نظر و با تجربه برای همفکری دعوت کرده‌ایم ولی انتخاب کابینه را به بعد از انتخابات موکول می‌کنیم.
حدادعادل با بیان اینکه محوطه‌ای که افراد ذیصلاح باید از آن انتخاب شوند را مشخص کرده‌ایم، یادآور شد: بنده گفتم در اداره کشور چون سیاست‌های کلی با مقام معظم رهبری است، دولت باید مجری سیاست‌های کلی باشد که قانون اساسی اختیار آن را به رهبری داده است. (لینک خبر)
ولایتی: تهدیدها من را از صحنه بیرون نمی کند
عضو ائتلاف پیشرفت که عصر روز چهارشنبه برای انجام چند دیدار و سخنرانی، به شهر مقدس قم سفر کرده بود در آخرین برنامه رسمی خود به گفتگو با اهالی رسانه پرداخت و به سوالات مختلف خبرنگاران در موضوعاتی چون تداوم پرداخت یارانه، نحوه انتخاب اعضای کابینه و نحوه ساماندهی فضای اقتصادی کشور پرداخت.
دکتر ولایتی در پاسخ به اولین سوال خبرنگاران درباره نحوه مواجهه با برخی تهدیدها و افشاگری های موجود در فضای انتخابات گفت: انتخابات صحنه رقابت است و در صحنه رقابت، تصور بروز تهدید نیز وجود دارد و برخی فعالیتهای اینچنینی و اعلام نظرها، غیرمنتظره نیست؛ گرچه غیرطبیعی است.

 
وی با تاکید بر اینکه با آمادگی کامل پاسخگوی همه سوالات درباره خود از زمان دانشجویی تاکنون است، یادآور شد: کمتر کسی مانند بنده با کشورهای مختلف جهان مذاکرات پیچیده داشته و با سیاستمداران با سابقه دنیا گفتگوها و مذاکرات مهم و حیاتی برگزار کرده است که از جمله آن می توان قطعنامه 598، مذاکرات بین گروههای افغان، گروههای لبنانی مانند امل و حزب الله، مذاکرات با گروههای فلسطینی، آشتی بین برخی کشورهای آفریقایی مانند سودان و اوگاندا و مسئله بوسنی اشاره کرد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مدت 16 سال، در جمع بندی موارد فوق گفت: با این سابقه، به دیدگاهها و افراد مختلف عادت کرده ایم و این تهدیدها نیز ما را از میدان بیرون نمی کند. (لینک خبر)
 
با وجود کاندیداهای فعلی تردیدی برای ماندن ندارم 
کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری صبح امروز پنجشنبه در حاشیه کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد، سیاست ‌خارجی و فرهنگ مهم‌ترین مسائلی است که باید در دولت یازدهم به آنها توجه داشت.
کاندیدای جبهه پایداری محوری‌ترین برنامه برای دولت یازدهم را عدالت عنوان کرد و گفت: عدالت یک هدف میانه و ترویج مبانی اسلامی در حکومت دینی هدف اصلی است.

 
لنکرانی با بیان اینکه مردم به صورت دغدغه‌مند به مسائل نگاه می‌کنند و مطالبه آنها از نامزدها برنامه‌محوری و توجه به ظرفیت کشور است، تصریح کرد: برخی حرکات سیاسی با مردم‌سالاری دینی در تضاد است. اگر برخی نامزدها از اول کاندیدا شوند اما به نفع کسی کنار بروند، شفافیت نیست و هر کسی که در خود ظرفیتی می‌بیند باید خود را به رأی مردم عرضه کند.
نامزد جبهه پایداری در انتخابات یازدهم با بیان اینکه تا زمان انتخابات 50 روز باقی مانده، اظهار داشت: ما مخالف ورود زودهنگام به انتخابات بودیم؛ از این رو بنده در دیرترین زمان اعلام کاندیداتوری کردم.
لنکرانی مهم‌ترین چالش پیش رو را عدم توجه به جهت‌گیری‌ها در برابر مشکلات روزمره دانست و ادامه داد: باید بین آرمان‌گرایی و واقعی‌گرایی ما همسویی ایجاد شود و مطالبه نظام مردم‌سالار دینی از مدیریت کلان همین نکته است.
نامزد جبهه پایداری در خصوص تداوم حضورش در صحنه انتخابات و ائتلاف با سایر نامزدهای اصولگرا، اظهار داشت: اگر کسی خود را اصلح می‌داند باید صحنه بیاید اما ائتلاف یعنی در این موضوع تردید داریم.
لنکرانی بر همین اساس خاطر نشان کرد: اگر کاندیداهای دیگری به صحنه بیایند که اصلح از من باشند، کنار می‌روم اما در حال حاضر با وجود کاندیداهای فعلی تردیدی برای ماندن در صحنه انتخابات ندارم. (لینک خبر)
 در انتخابات جدی هستم و با کسی ائتلاف نمی‌کنم
محمد شریعمتداری در پاسخ به این پرسش‌ها توضیح داد: از میان چهره‌های حاضر در انتخابات حتی در بین اصلاح‌طلبان کسی را نمی‌بینم که بتواند نظرات من را محقق کند به همین دلیل در انتخابات جدی هستم و با کسی ائتلاف نمی‌کنم.
وی یادآور شد: بعضی معتقد بودند همین منابع موجود را باید بین اقشار مختلف مردم تقسیم کنیم و برخی بر این باورند باید تولید ثروت کنیم ولی در این میان دیدگاه سومی است با نگاه پیشرفت با مسیر عدالت‌محور و این برخاسته از ایدئولوژی اسلامی ماست؛ یعنی اینکه توزیع فقر را مناسب نمی‌دانند همین‌طور برای پیشرفت عدالت را مناسب و لازم می‌داند.
شریعتمداری ادامه داد: حتماً پیشرفت باید عدالت‌محور باشد ولی عدالت را به معنی توزیع فقر قبول نداریم. تا رسیدن به مدل‌های ارزشی پایدار باید تلاش کنیم از روش‌های ایزوله شده استفاده کنیم.
«در کنار آن باید تلاش کنیم در علوم انسانی نیز مدل‌های جدید و کاربردی پیدا کنیم. علما بیش از 100 سال است که درباره تجارت صحبت می‌کنند اما همه اصطلاحات آنها مثل مضاربه، مساوات و معاملات مربوط به همان زمان است و هیچ تلاش دیگری مشاهده نمی‌کنیم».
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: روزی که در حضور مقام معظم رهبری بودیم ایشان یک مانیفست را مطرح کردند، اما متاسفانه تحول جدی نمی‌بینیم؛ باید در این زمینه فعالیت کنیم.
وی افزود: دو جلد کتاب انتشارات دارالحدیث منتشر شده که بالاخره می‌شود از آن به عنوان آغاز نظریه‌پردازی نام برد. ما در حال حاضر فاصله بسیار زیادی نسبت به قبل از انقلاب داریم و پیشرفت‌های خوبی به دست آوردیم ولی اگر بخواهیم تحلیل درستی ارائه کنیم باید نقاط ضعف را منصفانه بگوییم.
شریعتمداری ادامه داد: بیکاری در دولت گذشته افزایش یافته در حالی که درآمد دولت نهم و دهم در سال حدود 104 میلیارد بوده و این رقم برای دولت اصلاحات حدود 28 میلیارد دلار است لذا به این مسائل انتقاد داریم.
 
 
ماجرای نامه محرمانه به رهبری درخصوص میرحسین
محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس پیش از ظهر امروز در جمع طیفی از اصولگرایان شیراز در پاسخ به سوالی درباره نامه محرمانه اش به رهبر انقلاب و احتمال پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات سال 88، گفت: اولا نامه محرمانه بوده است، ثانیا این حداقل وظیفه مشاورین و افراد مورد اعتماد رهبری می باشد. من در آن نامه از احتمالات سخن گفتم و طبیعی است که باید برای احتمالات برنامه داشت.
وی با بیان اینکه برنامه کاندیداها باید با کارنامه آنها تطابق داشته باشد، خاطرنشان ساخت: برنامه منهای کارنامه‌ای که توسط کاندیداها ارائه می‌شود نوعی عوام فریبی است.
نایب رییس مجلس ادامه داد: اصلا قرار نیست هرکسی رییس جمهور شود هر فردی را که پسندید او وزیر شود، شرایط تعیین وزرا دو طرف دارد، یک طرف دولت و یک طرف مجلس. (لینک خبر)
کشور به کیمیای مدیریت احتیاج دارد/ بعید است سعید جلیلی کاندیدا شود 
غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت بعد از ظهر امروز در جمع بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به موضوع «استقلال» در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استقلال اولین کلمه اولین شعار ملت ایران در انقلاب اسلامی است.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در تظاهرات سال 1357 اولین شعار که در واقع گسترده‌ترین شعار هم بود و هنوز هم قدرت خود را حفظ کرده است، «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» بود و مردم در سراسر ایران به طور طبیعی روی کلمه استقلال پافشاری کردند و آن را بر زبان آوردند.
وی یادآور شد: علت این اجماع ذهنی و قلبی مردم در انقلاب بر روی استقلال این بود که همه می‌دانستند ریشه گرفتاری‌ها و مشکلات و عقب‌ماندگی کشور نداشتن استقلال بوده است که نمونه‌های بسیاری از این موضوع در تاریخ وجود دارد.
حدادعادل بر همین اساس به خاطرات بعضی از رجال دوره گذشته در زمان پهلوی و طاغوت اشاره کرد که در واقع نداشتن استقلال در ایران را به تصویر می‌کشد.

 
مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اولین گوهری که انقلاب اسلامی به ما عطا کرده است، استقلال است، اظهار داشت: این مسئله موضوعی است که هیچ گروه سیاسی در ایران درباره آن تردید ندارد؛ ممکن است در شیوه اداره کشور برخی مسائل مطرح باشد اما حقیقت این است که استقلال کشور قابل خدشه نیست و این یک نکته مهم، محوری و اصل است که می‌تواند همه ما را دور یکدیگر جمع کند.
 
عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر اینکه در این زمینه می‌توان به جغرافیای منطقه و کشورهای اطراف نگاهی داشت، تصریح کرد: بنده از شیخ‌نشینان خلیج فارس صحبت نمی‌کنم اما می‌توان دید که کشوری با سابقه‌ای مثل ترکیه در حال حاضر در قضیه سوریه چگونه عمل می‌کند. (لینک خبر)
عارف در جمع دانشجویان مشهد:
‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد/برخی‌ سال 88 تسویه حساب شخصی کردند
 
محمدرضا عارف در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع انتخابات در محل دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی این شهر اظهار کرد: رشد و توسعه نوار مرزی و نگاه ویژه به مناطق محروم از اولویت‌های کاری بنده است.

عارف با بیان اینکه باید انتخابات خردادماه 92 زمینه‌ای برای تحقق حماسه سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: باید اتفاقات سال 88 شفاف‌سازی و با سازوکاری مناسب حل و فصل شود.

وی ادامه داد: افرادی که در حال حاضر به خاطر حوادث 88 در زندان به سر می‌برند به انقلاب خدمات ارزنده‌ای داشتند و از یاران امام بودند و از همین حیث باید نسبت به آزادی و حل مشکل آنها در انتخابات پیش رو سازوکاری ارائه شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه در انتخابات 88 تخلف صورت گرفته یادآور شد: من اعتقاد دارم در انتخابات 88 تخلف صورت گرفته نه تقلب.

وی تأکید کرد:‌ نباید به خاطر برخی تسویه‌ حساب‌های شخصی انتخابات در کشور زیر سئوال برود. (لینک خبر )

 
 
تحریم ها نه کاغذ پاره اند، نه فلج کننده
ائتلاف سه گانه اصولگرایان، اولین ائتلاف انتخاباتی برای خردادماه 92 است که از چندماه پیش و به یکباره در فضای انتخابات زده کشور بر سر زبان ها افتاد؛ ائتلافی متشکل از علی‌اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل.
 
محمد باقر قالیباف؛ شهردار 52 ساله تهران؛ از اعضای ائتلاف پیشرفت با توجه به اهمیت دو حوزه سیاست خارجی و اقتصادی برنامه های خود را پیرامون این دو حوزه مهم مطرح کرد.
لازم به ذکر است این عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرده بود: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.
در ادامه گزیده مصاحبه محمدباقر قالیباف با تسنیم را به انتخاب مشرق در (اینجا) می خوانید؛ (لینک خبر)

 
از کابینه احمدی‌نژاد استفاده می‌کنم 
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در جمع مردم بوشهر گفت: مکانیسم ائتلاف بین همفکران ما وفای به عهد بوده و ساختار الزام‌آوری نداریم و موضوع مهم برای ما وفای به عهد است.
 
وی بیان کرد: باور بنده این است که تحول در جامعه نیازمند برنامه‌، نظم و قانونمداری بوده و بسیاری از آسیب‌های کشور ناشی از بی‌قانونی و بی‌نظمی است و بداخلاقی‌ها هم به بی‌نظمی اضافه شده، که راه حل آن این است که از مسیر اشتباه برگشته و به اخلاق و قانون برسیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شعار انتخاباتی‌اش مبنی بر دولت قانون، تولید و اشتغال بر پایه تدبیر، اقتدار و صداقت اظهار داشت: دولت قانون‌مند بر اساس قانون کار می‌کند و از همین مسیر مردم ثروتمند خواهند شد، ما یارانه‌ها را افزایش می‌دهیم، اما قرار نیست مردم با یارانه‌ها زندگی کنند.
پورمحمدی گفت: اگر دولت قانونمند و مردم هم ثروتمند شوند با این حساب دیپلماسی ما هم قوی خواهد شد، چرا که قدرت در دنیای امروز بستگی به اقتصاد و وحدت مردم دارد.
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با احتمال به کارگیری اعضای دولت نهم و دهم در کابینه خود، تصریح کرد: دوستان زیادی در دولت نهم و دهم دارم که در صورت موفقیت بنده در انتخابات، از آن‌ها استفاده می‌کنم.
پورمحمدی گفت: در سطوح عالی، میانی و پایین افراد باسواد و سالم زیاد داریم که استفاده از این نیروها به نفع کشور خواهد بود. (لینک خبر)
گزارش "مشرق" از نشست عارف در دانشگاه شریف
محمد رضا عارف از جمله کاندیدای های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبان، امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شریف به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
او در ابتدای اظهارات انتخاباتی خود اینگونه عنوان کرده بود که «اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشکوه مردم تأثیرگذار باشد، در انتخابات شرکت خواهم کرد» اما مدتی بعد با جدی شدن نامزدی او در انتخابات، طیفی از روزنامه های زنجیره ای داخلی و سایت های اینترنتی فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلی» و «کسی که از سوی نظام برای نامزدی تحریک شده» معرفی کردند.
اما عارف در اظهارات امروز خود در دانشگاه شریف این موضوع را به خوبی برای دانشجویان شفاف کرد که اصلاح طلبی است قانون مدار و با تندروی برخی از بزرگان اصلاح طلب مانند موسوی خوئینی ها موافق نیست.
او در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا تکلیف خود را با کسانی که او را اصلاح طلب نمی دانند مانند (موسوی خوئینی ها) و از برخی اظهارات او در قبال تندروی های سال 88 ناراحتند، پاسخ داد: من نمی توانم برای دلخوشی کسی حرف بزنم، مواضع خودم را و حرف های دلم را صریح می گویم و خواهم گفت.

 
محمد رضا عارف که در تالار جابربن حیان دانشگاه شریف به سوالات دانشجویان پاسخ می داد، با سوالاتی از جنس های متفاوت مواجه می شد. یکی از مواضع دوگانه عارف در قبال حرکات ساختارشکنانه برخی از اصلاح طلبان در سال 88 انتقاد می کرد، دیگری موسوی و کروبی را پاره های تن اصلاح طلبان خطاب می کرد و خواستار موضع گیری عارف در قبال آنان بود و دانشجویی دیگر از نقاط قوت دولت احمدی نژاد می پرسید.  (لینک خبر)
تکثر در کاندیداها مشکل امروز کشور است/کابینه نهایی‌ام را انتخاب کرده‌ام 
محمد شریعتمداری را همه به عنوان یک چهره اقتصادی می شناسد؛ چهره‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 در جمعیت دفاع از ارزش ها به دنبال ریاست جمهوری ری شهری بود. شریعتمداری از دیگر چهره های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبان برای کاندیاتوری است، او در خصوص کنار کشیدن خود از کاندیداتوری در انتخابات گفته است: اگر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، ناطق و  حسن خمینی کاندیدا شوند او کنار خواهد کشید.

 
شریعتمداری در این مصاحبه می گوید: من معتقدم هم در سیاست‌ورزی در حوزه بین‌الملل ما می‌توانستیم از روش‌های مناسب‌تری استفاده کنیم تا هزینه‌های ملت ایران را در این عرصه به حداقل ممکن کاهش دهیم و هم می‌توانستیم با پیش‌بینی برخی از این تحریم‌ها شرایطی را فراهم کنیم تا آثار این تحریم‌ها دیرتر از آنچه امروز در اقتصاد ایران نمایان شده، ‌بروز پیدا کند و در این فرصتی که به مسوولان سیاست خارجه کشور می‌دادیم شرایطی فراهم می‌کردیم تا در مذاکره درباره حق غیرقابل انکار ملت ایران، به نتایج منطقی و قابل قبولی برسد. (لینک خبر)
هاشمی و خاتمی کاندیدا معرفی کنند 
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در حاشیه مراسم ختم پدر علی تاجرنیا فعال اصلاح طلب که امروز  سه شنبه در مسجد نور تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه فعالیت شما در جبهه اصلاحات چگونه است، گفت: من فعلا فعالیتی در احزاب ندارم و عضو هیچ حزبی نیستم.

 
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است آیت الله هاشمی  رفسنجانی در انتخابات این دوره همانند انتخابات 84 حضور پیدا کند، گفت: انتظارات از آقای هاشمی بالاست. البته این انتظارات به معنی آمدن نیست. مهم این است که در بحث انتخابات ورود پیدا کنند بالاخره کمک کنند انتخابات به سمت و سویی رود که با نظم و انضباط بیشتری پیش رود، اگر کاندیدای برجسته ای را به مردم معرفی کنند نتیجه انتخابات هر چه باشد موجب سربلندی مردم می شود.
مرعشی ادامه داد: انتخابات نباید موجب تجزیه جناح های سیاسی یا به شاخه های سیاسی شود. آقای هاشمی و خاتمی بهتر است با اتحاد با هم فردی را برای کاندیداتوری معرفی کنند این کار می تواند به اصولگرایان نیز کمک کند تا آنها نیز از تشتت خارج شوند. (لینک خبر)
فردی که برخی اطرافیانش غرق در فساد هستند نمی تواند مدعی مبارزه با مفاسد باشد 
علیرضا زاکانی در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات روز گذشته احمدی نژاد گفت: فردی که برخی اطرافیان و نزدیکانش غرق در فسادهای مالی و اقتصادی هستند نمی تواند مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد.
وی با اشاره به پرونده های اختلاس 3 هزار میلیاردی، بیمه ایران و چندین  پرونده اقتصادی بزرگ دیگر که بنا به ملاحظاتی هنوز رسانه ای نشده است گفت: متاسفانه متهمان این پرونده ها جزء حلقه معتمدین رئیس جمهور هستند و آقای احمدی نژاد آنها را خط قرمز خود می داند.

 
وی همچنین به آفت های مبارزه شعاری با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در 24 سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی از سوی دولتها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت نگرفته و صرفا به برخورد شعاری و تبلیغی بی اثر بسنده شده است.
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم،  با یاداوری پرونده هایی نظیر مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیریتی دانشگاه آزاد در زمان ریاست جاسبی گفت: در آن زمان که مدیریت وقت دانشگاه آزاد بخشهایی از قوای سه گانه کشور و افراد صاحب نفوذ را وامدار خود کرده بود و شبکه شبهه مافیایی به راه انداخته بود بسیاری از افراد، حاضر به همراهی برای اصلاح و ریشه کن کردن این فساد بزرگ نبودند اما زمانی که ماهیت تخلفات و مفاسد مدیریت وقت دانشگاه آزاد مشخص شد، آقای احمدی نژاد با ورود به موضوع سعی در بهره برداری تبلیغاتی از این پرونده کرد و بعدا نیز در اقدام کاملا متضاد تلاش نمود رئیس معزول دانشگاه آزاد را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در آورد. (لینک خبر)
 
چرا هاشمی ائتلاف 2+1 اصلاح طلبان را مطرح می کند؟ 
چندی پیش برنامه ریزان سیاسی جبهه اصلاحات طیّ جلساتی منظّم دور هم گرد می آمدند تا برای پیشبُرد اهداف انتخاباتی اخیرشان به یک استراتژی واحد دست یابند و همه قبایل اصلاح طلب برای نیل به آن به تشریک مساعی بپردازند. در نهایت هفتم اسفندماه گذشته بود که رسانه های معتبر داخلی از راهبُرد نهایی و انتخاباتی «اتاق فکر اصلاحات» پرده برداشتند.
 نام «اتاق فکر اصلاحات» به شورایی بالادستی اطلاق می شد که هر دو هفته یکبار با حضور چهره های شاخص اصلاح طلب از «مجمع روحانیون مبارز»، احزاب منحلّه «مشارکت» و «سازمان مجاهدین»، «کارگزاران» و «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» به دعوت «خاتمی» و با حضور افرادی چون «غلامحسین کرباسچی»، «عبدا... نوری»، «رضا خاتمی»، «مجید انصاری»، «علی نجفی»، «اسحاق جهانگیری» و ... برگزار می شد.
 
گزارش ها مشخّص کردند که راهبُرد کانونی اصلاح طلبان برای انتخابات پیشرو "کاندیدای حدّاکثری و انتظارات حدّاقلی" است.
این گزارش ها البتّه بعدها و در لفّافه طیّ اظهارنظرهای سیاسیّون این جبهه سیاسی تکرار می شد و این خود دلیلی بر صحّت و قوّت این گزارش ها می توانست باشد. (لینک خبر)
"جنبش سبز" یک جریان برانداز است
مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفتگو با تسنیم به تشریح وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت.
محتشمی می‌گوید: "آقای سروش یک فرد ضد انقلاب نیست و یک منتقد، متفکر و فیلسوف است، نقدهائی هم به ما دارد، پس به دلیل اینکه با ما در برخی امور همراهی ندارد مطرود می‌شود.

 
وی معقتد است در بین اصلاح‌طلبان یک انسجام جامع و کامل نمی‌بینیم لذا وقتی قرار است اندیشه یک جریان حزبی تدوین شود، ابتدا و انتهای زنجیره باید به اصطلاح یا از غلظت یا از رقت یکسانی برخوردار باشد.
 
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان اذعان می‌کند که عدم پذیرش نتیجه انتخابات از اشکالات اصلاح‌طلبان است و می‌گوید به دلیل اینکه اصلاح‌طلبان یا به اصطلاح چپ‌ها همیشه در قدرت بودند، دل کندن از آن یک مقداری سخت است و شاید دلیل عدم پذیرش نتیجه انتخابات توسط اصلاح‌طلبان به همین دلیل است. (لینک خبر)
ابوترابی‌فرد: مذاکره‌ای با دولت برای کاندیداتوری نداشته‌ام
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد عضو ائتلاف پنجگانه (اکثریت اصولگرایان) در گفتگو با فارس، با بیان اینکه با نگاه به فراهم آمدن بستر اجماع اصولگرایان، 2 ائتلاف از نامزدهای ریاست جمهوری دوره یازدهم شکل گرفت، اظهار داشت: بنده نیز در جمع 4 نفر از دوستان ارجمندم با همین نگاه حضور پیدا کردم.
ابوترابی ادامه داد: نگاه ما معطوف به این است که با رصد نظرسنجی‌ها به یک نظر واحد برسیم و اگر درباره نظرسنجی‌ها دبیر ائتلاف صحبت کند بهتر است.

 
عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان درباره دعوت متکی از محسن رضایی برای حضور در این ائتلاف تصریح کرد: اطلاعی از این دعوت نداریم و اگر دعوتی صورت می‌گیرد باید با اتفاق نظر دوستان ائتلاف انجام شود.
وی در خصوص احتمال نامزدی هاشمی و خاتمی در انتخابات و اقبال مردم به آنها خاطرنشان کرد: تا آنجایی که بنده فضای سیاسی کشور را رصد می‌کنم، احتمال ورود این آقایان ضعیف و کمرنگ است و در صورت حضور نیز شورای نگهبان در چارچوب قانون عمل می‌کند.
ابوترابی افزود: بنده توصیه می‌کنم که حتما بر اساس مصالح نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل شود تا سلایق سیاسی در چارچوب قانون که به اسلام و انقلاب و امام و رهبری اعتقاد دارد، زمینه را برای مشارکت حداکثری فراهم کند.
نایب رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هاشمی به لحاظ سنی می‌تواند در انتخابات مؤثر واقع شود، گفت: بنظر می‌رسد در مدیریت دستگاه اجرایی کشور با توجه به فضای سیاسی ایران و چالش‌های عرصه اقتصادی، به ظرفیت مدیریت خوبی برای مباحث راهبردی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه باید قدرت و توان لازم برای تحرک و نهادینه کردن فرهنگ دولت نهم و دهم به منظور ارتباط نزدیک دولتمردان با توده‌های مردم فراهم شود، تصریح کرد: بنابراین اگر فرد منتخب از ظرفیت‌های لازم برخوردار باشد می‌تواند نقش بهتری ایفا کند.
ابوترابی ادامه داد: نگاه برنامه‌ای و در عین حال تهیه نقشه راه دولت متناسب با چشم‌انداز 20 ساله برنامه توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری می‌تواند راه را برای پیشرفت مطلوب در دهه چهارم هموار کند.
عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در باره حضور لاریجانی در انتخابات گفت: تا جایی که بنده در جلسات مختلف گفت‌وگو داشتم،ایشان  اظهار تمایلی برای ورود به این عرصه نداشته است. (لینک خبر)
واکنش پورمحمدی به یک تعبیر انتخاباتی 
پورمحمدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطرح کردن تعابیری چون  "دولت ما دولت آقا اجازه نخواهد بود" توسط برخی کاندیداهای ریاست جمهوری صحیح است؟ گفت: مطرح کردن این تعابیر جالب نیست.
وی در توضیح چنین اظهارنظرهایی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت باید بتواند بر اساس برنامه های خود، قوانین نظام و نیازهای کشور تصمیم بگیرد و منتظر اجازه گرفتن از کسی نباشد.
پورمحمدی در ادامه گفت: اگر قانون، توان اجرایی دولت، منطق قوی و مصلحت نظام جمهوری اسلامی وجود داشت، دولت باید تصمیم بگیرید و عمل کند و من از این نظریه دفاع می کنم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه این موضوع هیچ گونه مخالفتی با شعار ولایت پذیری و ولایتمداری ندارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز نظرشان بر همین موضوع است که دولت بر اساس قوانین، اختیارات، منابع، توانمندی ها و امکانات خود مستقل فکر کند و تصمیم بگیرد و برنامه ریزی کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم باید دولت قوی و توانمندی باشد، در ادامه افزود: رهبر انقلاب نیز اگر نظر متمایزی با تصمیم دولت داشتند مطرح می کنند و دولت نیز باید سریعا کار خود اصلاح کند. (لینک خبر)
شریعتمداری و پورمحمدی در حد و اندازه من نیستند
علی فلاحیان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با سایت "بوتیا” ، در پاسخ به اینکه آیا دو معاون سابق خود آقایان شریعتمداری و پور محمدی که اعلام کاندیداتوری کرده اند در حد خود می دانید؟ گفت : اگر [در حد و اندازه من] بودند که من نمی آمدم.
مشایی به دلیل سابقه ی انجمن حجتیه و رابطه با خانم منافقی در گزینش رد شد

 
فلاحیان در رابطه با  مشایی و رد شدنش در گزینش  وزارت اطلاعات گفت : آقای مشایی در غرب کشور مدیر مسئول مجله ی سروه (کرد زبان ) بود و آنجام مشغول به کار بود . وی بعد ها در گزینش در وزارت اطلاعات به دلیل سابقه ی انجمن حجتیه و رابطه با یکی از اعضای سازمان منافقین رد شد.
وی در رابطه با خصوصیات مشایی گفت : وقتی مشایی با شما صحبت می کند مات او می شوید. (لینک خبر)
حبیب‌الله عسگراولادی: در حال مذاکره با جبهه پایداری هستیم
حبیب‌الله عسگراولادی در دومین همایش الزامات تحقق شعار سال 92 در جمع اصولگرایان مازندران که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه سعی کنیم انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری جشن باشکوهی برای انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: قصد دشمن و فتنه ایجاد جنگ است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌خواهند در انتخابات مشارکت حداکثری باشد. باید تبلیغ همگانی صورت گیرد، گلایه‌ها سبب نشود تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

 
عسگراولادی با تاکید بر اینکه سعی کنید نامزدهایی که احساس تکلیف کردند و به میدان آمدند با رای بالای مردم مواجه شوند، تصریح کرد: رئیس جمهور باید دارای رای بالا باشد تا قدرت نظام جمهوری اسلامی در جهان اثبات شود.
نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه در باب فتنه و انحراف کار نکنید که این موضوع اسباب جنگ را فراهم می‌کند، یادآور شد: هر کسی که وارد فتنه و انحراف شده است را به نوعی خارج کنید.
وی افزود: آنکه روزی شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر داد باید به ولایت فقیه اطمینان کند و از همه عذرخواهی کند، برای صیانت از کشور نیازمند ولایت فقیه هستیم.
عسگراولادی شعار ترجیح دادن ایرانیت به اسلامیت را رد شده دانست و گفت: رهبر جمهوری اسلامی از ابتدا شعار جمهوری اسلامی ایران را در نظام جمهوری اسلامی نهادینه کردند.
عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبانی که به هر اندازه در فتنه شرکت داشتند و یا افرادی که در این قضیه سکوت کردند باید از مردم عذرخواهی کنند، بیان کرد: برخی مشکل نداشتند و مواضع خوب را اتخاذ کردند چیزی از آنان نمی‌خواهیم.
وی در سخنانش با بیان اینکه منظور ما از جریان انحرافی شخص احمدی‌نژاد نیست، تصریح کرد: ما احمدی‌نژاد را منحرف نمی‌دانیم ولی معتقدیم گروهی از اطراف ایشان به انحراف رفتند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۴
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی