http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - گزارشی مستند از پشت پرده نایاک‎ :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




گزارشی مستند از پشت پرده نایاک‎

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۱۳ ب.ظ

لابی‌گری به بخشی پذیرفته شده و دائمی در نظام‌های سیاسی در کشورهای جهان تبدیل شده است؛ لابی‌ها اغلب به طور مستقیم وارد گفتگو با تصمیم‌سازان دولتی می‌شوند، اطلاعات فنی به آن‌ها ارائه می‌دهند و با برقراری روابط دوستی، امکان مساعدت را برای آنها فراهم می‌سازند.

مقدمه: براساس اطلاعات سایت "دانشگاه کلمبیا"، لابی‌گری به بخشی پذیرفته شده و دائمی در نظام‌های سیاسی در کشورهای جهان تبدیل شده است؛ لابی‌ها اغلب به طور مستقیم وارد گفتگو با تصمیم‌سازان دولتی می‌شوند، اطلاعات فنی به آن‌ها ارائه می‌دهند و با برقراری روابط دوستی، امکان مساعدت را برای آنها فراهم می‌سازند.

در برخی از کشورها دفترهای ویژه‌ای به نام "دفاتر لابی‌گری" وجود دارد که برای پیشبرد حمایت از منافع خاص یک کشور به ‌وسیله نفوذ در دولت و افکار عمومی می‌پردازند. لابی‌گرها با کمک و بکارگیری روش‌های حقوقی و مدیریت مفید روابط اجتماعی کوشش در رسیدن به اهداف خود دارند.

"لابی‌گری" چیست؟

این واژه در ادبیات سیاسی به معنی "اعمال نفوذ بر سیاست‌مداران و دولت‌ها" است. اولین بار کلمه "لابی" و لابی‌گری در فرهنگ سیاسی آمریکا بکار گرفته شد . در یک تعریف کلی، گروه‌های ذی نفوذ لابی به آن دسته از گروه‌هایی گفته می‌شود که برای تأثیر گذاری بر روند تصمیم گیری‌های سیاسی – اجتماعی و تامین منافع خاص عمل می‌کنند.

لابی‌گری با این تعریف به معنای آن صحبت کردن و تلاش کردن برای این است که طرف بتواند نظرات خود را به دیگران تفهیم تا تحمیل کند.

روش‌هایی که گروه‌های لابی استفاده می‌کنند یک تأثیر بر تصمیم‌گیری قوه اجرایی و قوه قانون‌گذاری است. در کشورهای "هلند" و "آلمان" این قبیل فعالیت‌ها نهادینه شده است.عامل‌هایی که باعث می‌شود نفوذ این گروه‌ها در جامعه زیاد شود مختلف است.؛ از جمله سیاست خود حکومت – اعضای گروه‌ها – نوآوری و خلاقیت رهبران.

لابی‌های بسیاری در آمریکا فعالیت دارند که برخی از آن‌ها مانند لابی "آیپک" " "AIPAC اهداف مورد نظر "رژیم صهیونیستی" در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا را تامین می‌کنند.

"لابی شورای ملی ایرانیان آمریکا" (نایاک) نیز یکی از همین لابی‌ها است که ادعا می‌کند برای پیشبرد منافع جامعه ایرانیان آمریکا بنیاد شده است، اما اگر ردپای گروه‌ها و افراد وابسته به این شورا را پیگیری کنیم، به موارد بسیاری برخورد خواهیم کرد که نشان می‌دهد، "نایاک" یک لابی صددرصد آمریکایی بوده که هدفش ایران و ایرانی است و با نفوذ در جریان‌های داخل کشور، مقاصد شومی را دنبال می‌کند.

"شورای ملی ایرانیان آمریکا"

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نام گروه موسوم به "شورای ملی ایرانیان آمریکا"( نایاک) "National Iranian American Council "(NIAC) در سال‌های اخیر در بسیاری از مطبوعات آمریکایی و حتی ایرانی مطرح بوده است.

بر اساس ادعاهای مطرح شده در "سایت نایاک":

"شورای ملی ایرانیان آمریکا سازمانی غیر انتفاعی! وعام المنفعه! میباشد که برای پیشبرد منافع جامعه ایرانیان آمریکا اختصاص داده شده است. اهداف نایاک فراهم آوردن دانش و ابزارهای مدنی برای مشارکت فعال مردمی - توسط آمریکایی‌های ایرانی تبار- همراه با اطلاع رسانی آگاهانه به قانونگذاران کنگره آمریکا میباشد".

در وب‌سایت این لابی، ادعا شده است که از بدو تاسیس در سال ۲۰۰۲ تا کنون، نایاک (NIAC) بطور مستمر و موثر صدایی پرنفوذ به جامعه ایرانیان آمریکا در صحن کنگره داده است! نایاک (NIAC) و اعضای آن در هر دو سواحل و منطقه مرکزی آمریکا حضور دارند.

اما اهداف واقعی شورای به اصطلاح ملی ایرانیان آمریکا چیست؟

بر اساس اسناد و مدارکی که در تحقیقات "باشگاه خبرنگاران" از نهادهای مالی، اعضای این گروه، افراد وابسته و بینادهای مشابه آن بدست آمده است، همگی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه ایران و "نظام جمهوری اسلامی" انجام داده می‌دهند، به‌طوری که با پیگیری خطوط مواصلاتی این افراد و بنیادها به پدیده‌ای با نام " کودتای مخملی" برمی‌خوریم.

نایاک هم مانند بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای ضد انقلاب در خارج از کشور موضوعاتی مانند وضعیت حقوق بشر در ایران را که از سوی سردمدران آمریکایی و غربی در دستور کار قرار گرفته مورد قضاوت قرار می‌دهد و در مناسباتی مانند انتخابات سعی در دلسرد کردن مردم ایران و کشاندن آنان به مسیری که غرب به فکر رسیدن به آن است را دارد

انعکاس نقطه نظرات "شیرین عبادی" پیرامون حقوق بشردر ایران، استقبال از انتصاب "احمد شهید" عروسک منافقین و "گروهک‌های ضد انقلاب" به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، حمایت از آشوبگران داخلی، محکوم کردن اعدام قاچاقچیان و تبهکاران، سکوت در قبال ترور دانشمند هسته‌ای کشور از جمله مواضع ضد ایرانی شورای ملی ایرانیان آمریکا بوده که تاکنون مطرح شده است.

چکیده‌ای از گروه‌ها و افراد وابسته به شورای ملی ایرانیان آمریکا در جدول‌های زیر آمده است که به‌طور مفصل به جزییات فعالیت‌ها و اقدامات ضد ایرانی و امنیتی آن‌ها پرداخته خواهد شد. 

حامیان مالی و بنیادهای مشاور نایاک:

alt


اعضا و افراد وابسته به شورای ملی ایرانیان آمریکا:

alt


alt

alt

همان طور که در بالا اشاره شد، در ادامه گزارش به جزییات فعالیت‌های ضد انقلابی و ضد ایرانی نهادها و افراد وابسته به شورای ملی ایرانیان پرداخته خواهد شد:

کدام بنیادهای آمریکایی- صهیونیستی از نایاک حمایت می‌کنند؟

طبق ادعاهای مطرح شده، نایاک در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده و هدف آن‌ لابی برای پیشبرد منافع ایرانیان بوده است، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است چگونه ممکن است گروهی که خود را لابی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کند، با سازمان‌ها و افرادی در ارتباط است که دشمنی دیرینه با ایران و ایرانی داشته و در راه اهداف ضد ایرانی خود از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند؟

این شورا رسما اعلام کرده که هزینه‌های آن منحصراً از طریق وام‌های بلاعوض توسط بنیادهای بزرگ آمریکایی مانند "صندوق پلوشرز" ("Ploughshares Fund")، "بنیاد ملی دموکراسی"("NED") و "صندوق برادران راکفلر" ("Rockefeller Brothers Fund") تامین می‌گردد که همگی سرمایه‌های هنگفتی تاکنون برای حمایت از جریان‌های برانداز و به اصلاح نافرمانی‌های مدنی( همان شورش‌های ضد مردمی) در ایران صرف کرده‌اند.

alt

"موسسه برادران راکفلر " Rockefeller Brothers Fund


یکی از بنیادهایی که هزینه‌ کنفرانس‌ها و برنامه‌های ضد ایرانی شورای ملی ایرانیان آمریکا را تامین می‌کند، "موسسه برادران راکفلر" است که ید طولایی در حمایت از گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب دارد.

"راکفلر" ثروتمندترین و با نفوذترین خانواده از نظر مالی و سیاسی در یک صد سال گذشته آمریکا هستند که در سال ۱۹۱۳ "بیناد راکفلر" را تأسیس کرده و یکی از مهم‌ترین مراکز تعیین کننده سیاست و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شوند.

این بنیاد نفوذ چشمگیری در سیاست گذاری‌های داخلی و بین المللی "کاخ سفید" دارد. هرچند این بنیاد در ظاهر درخصوص امور مربوط به بهداشت و آموزش در سطح جهانی فعالیت می‌کند اما در واقع یک شرکت تجاری جهانی است که به همراه شبکه‌های گسترده مالی و اقتصادی خود، مدیریت بازارهای بین المللی را در دست داشته و همکاری‌های زیادی با نهادهای مالی صهیونیستی دارد.

alt


"بنیاد راکفلر" بدنه نفوذ بسیار بالایی در نظام سیاسی آمریکا و مراکز حساس این کشور داشته است، به طوری که گفته می‌شود از سال ۱۹۴۵ تاکنون، بیشتر مقامات بلند پایه آمریکایی، مدتی در این بنیاد و یا سازمان‌های تابعه آن فعالیت داشته و یا از کمک‌های آن استفاده کرده‌اند. بنیاد راکفلر دارای بخش‌های مطالعاتی پیشرفته‌ای است که درخصوص چالش‌های آمریکا و تدوین راهبردها و سیاست‌های جهانی و اقتصادی آمریکا فعالیت می‌کنند.

این بنیاد در حالی از لابی نایاک حمایت گسترده می‌کند که بارها و بارها فعالیت‌های ضد ایرانی خود را آشکارا اعلام کرده است.

حمایت مالی گسترده بنیاد راکفلر از لابی نایاک، درحالی که فعالیت‌های ضد ایرانی خود را بارها عیان کرده است امری قابل تامل است.

"بنیاد ملی دموکراسی" National Endowment For Democracy

نایاک که ادعا می‌شود لابی حمهوری اسلامی در آمریکا است، با بنیادی همکاری مستقیم دارد که هدف اصلی آن براندازی و ایجاد کودتاهای مخملی در جوامعی مانند ایران است.

alt

بنیاد آمریکایی-صهیونیتی ملی دموکراسی NED""( همکار "موسسه باز جورج سوروس") جایگزین سیا، سازمان جاسوسی آمریکا در امور حمایت‌های لازم برای گروه‌های مخالف دولت‌هایی است که حاکمیت آن‌ها تهدیدی برای سیاست‌های آمریکا به شمار می‌رود.

بنیاد ملی دموکراسی به طرق مختلف، با فراهم آوردن بودجه، کارشناس، آموزش، امکانات آموزشی و.... برای گروه‌های سیاسی خاص، سازمان‌های مدنی، اتحادیه‌های کارگری، جنبش‌های اعتراضی، برخی روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها، در امور داخلی کشورهای خارجی دخالت می‌کند .

اهدای جایزه سال 2010 بنیاد ملی دموکراسی به "فتنه‌گران"

در سال 2010، بنیاد ملی دموکراسی آمریکا، جایزه خود را به فتنه گران اهدا و آن ها را نماینده مردم ایران معرفی کرد.

در این مراسم که "سامانتا پاور" ""Samanta Power مشاور ارشد "باراک اوباما" به نمایندگی از سوی وی حضور داشت طی سخنانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران موضع گرفت.

alt
از چپ به راست: "آذر نفیسی"، "جودی شلتون"( نایب‌رییس NED)، "روزا دیلورا"(عضو کنگره)، "کارل‌گرشمان"( مدیر کل NED)، "مهناز افخمی"،" بابک پیامی" و "سامانتا پاور"

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این نمایش ضد ایرانی در حالی با کف و هورای شورای ملی ایرانیان آمریکا همراه بود که ادعای حمایت از ایرانی‌ها را با خود حمل می‌کند.

alt

براندازی دولت‌های هدف توسط "بنیاد ملی دموکراسی"

در جریان ناآرامی‌های بعد از انتخابات 1388، نهادها و موسسات آمریکایی که NED هم از مهمترین آنها است نقش مهمی را ایفا کردند.

alt

به اعتراف خود بنیاد که در وب سایت آن موجود است این بنیاد طی سال های اخیر کمک های مالی زیادی را در اختیار گروه های مخالف ایران قرار داده است و نمونه کوچک آن اعطای کمک 345 هزار دلاری به بنیاد عبدالرحمن برومند در فاصله سالهای 2002 تا 2007 است که از گروه های مخالف حکومت ایران در واشنگتن است.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای اصلی در برنامه های مورد نظر "بنیاد ملی دموکراسی" می باشد. طی سالیان گذشته بیش از 20 پروژه از سوی NED در مورد ایران به اجرا درآمده است. برخی از پروژه‌های آنها در راستای جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران عبارت است از:

الف ـ تأسیس بنیاد خصوصی غیرانتفاعی در سال ۱۹۹۵ جهت ایجاد دموکراسی در ایران با پیگیری معیارهای جهانی حقوق بشر.
ب ـ تدوین لوایح آزادی و دموکراسی در ایران.
ج ـ جریان شناسی روشنفکری در ایران.
د ـ حقوق بشر، حقوق کارگران، اصناف و زنان در ایران.

 

"مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون" ""WoodrowWilson

"بنیاد وودرو ویلسون" نفوذ بیشتری نسبت به دیگر بنیادهای ضد ایرانی در شبکه لابی نایاک دارد، زیرا "تریتا پارسی"، بنیانگذار و مدیر کل شورای ملی ایرانیان آمریکا عضو این مرکز بوده و ادعا می‌شود در آنجا به کارهای تحقیقاتی می‌پرداخته است.

alt

 

مرکز بین المللی وودرو ویلسون با هدف توسعه نفوذ آمریکا در عرصه بین المللی، نقش موثری در تدوین و طراحی راهبردهای سیاست خارجی آمریکا در شرایط زمان‌های مختلف داشته است. در این رابطه گفته می‌شود، این مرکز راهبردی نقش موثری در تقابل نرم آمریکا در قبال شوروی و جهان کمونیسم داشته اشت. به طوری که طراح اصلی "نبرد نرم" در فروپاشی شوروی سابق بوده است.

این مرکز یکی از مراکز فکری آمریکا در تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی در خاورمیانه و جهان اسلام است که تمرکز جدی بر روی جمهوری اسلامی ایران دارد. به طوری که بزرگترین همایش‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی این مرکز در یک دهه گذشته معطوف به ایران بوده است و نیز بخش خاورمیانه‌ای این مرکز توسط "هاله اسفندیاری"(از طراحان اصلی ایجاد و گسترش نافرمانی مدنی در جمهوری اسلامی ایران) مدیریت می‌شود.

هاله اسفندیاری با کمک گرفتن از موسسه‌های غیر انتفاعی ایرانی‌ها در ایالات متحده از جمله نایاک توانسته به خوبی اهداف این موسسه را پیاده کند. اسفندیاری در طی اغتشاشات بعد از انتخابات به ایران سفر کرده و توانسته با برقراری ارتباط با سران فتنه بر نا آرامی‌های موجود در ایران بیفزاید.

alt

اسفندیاری در جلسات مختلف این موسسه از برادران پارسی دعوت کرده تا با بیان نظرات خود پیرامون نظام ایران، از لابی نایاک استفاده کرده و تحریم‌ها ‌ ضد ایران را افزایش دهند.

alt

هاله اسفندیاری و تریتا پارسی در یکی از جلسات مرکز وودرو ویلسون

"بنیاد پارسا"

آخرین کمک مالی این بیناد به نایاک در ماه مه گذشته به مبلغ 446 هزار دلار بود. بنیاد پارسا در سال 2005 به ابتکار "نوشین هاشمی" و با کمک چند ثروتمند ایرانی-آمریکائی تأسیس شد و هدف آن، الگو برداری از نمونه‌های موجود در آمریکا مثل بیناد راکفلر بود تا ضمن کمک به پروژه‌های خیریه و فرهنگی، بخش مهمی از بودجه خود را برای تأثیر گذاشتن روی سیاست خارجی ایالات متحده اختصاص دهند. به گفته نوشین هاشمی، عدم استقبال جامعه ایرانی در آمریکا دلیل اصلی برای پایان دادن به کار بیناد پارسا بوده است.

alt

نوشین هاشمی که از سال 2003 بنیاد خانوادگی خودش بنامHANDرا اداره میکند در کنار بیناد راکفلر و موسسه وودرو ویلسون، هم فعالیت کرده است.

آیا اعضای نایاک با نظام جمهوری اسلامی ایران رابطه دارند؟ دلیل نفوذ بالای فتنه‌گران و ضد انقلاب در این شورا چیست؟

alt

alt

طبق اسنادی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شورای ملی ایرانیان آمریکا نه تنها با بنیادهایی که از ایران حمایت می‌کنند رابطه‌ای ندارد، بلکه بسیاری سازمان‌ها و بنیادهایی از این گروه حمایت می‌کنند که اقدامات ضد ایرانی بسیاری در پرونده خود داشته و بابنیادهای صهیونیستی مانند آیپک AIPAC برادرخوانده هستند.

در همین راستا و برای ارایه مدارک مستدل‌تر از اهداف ضد ایرانی شورای ملی ایرانیان آمریکا به رابطه این بنیاد با عناصر فتنه و گروهک‌های ضد انقلاب و حلقه جریان‌های داخلی پرداخته می‌شود.

"اعضای شورای ملی ایرانیان آمریکا"

"تریتا پارسی" "رییس نایاک"

تریتا پارسی، فردی ایرانی تبار متولد اهواز است که در سوئد بزرگ شده است. وی مدرک دانشگاهی خود را در رشته‌های روابط بین‌الملل از دانشگاه اپسالا و اقتصاد از دانشگاه استکهلم دریافت کرد و همچنین دارای درجه دکترا در روابط بین الملل در "دانشگاه جان هاپکینز" آمریکا است.

وی پس از ترک سوئد ابتدا در محل نمایندگی دائمی سوئد در سازمان ملل متحد مشغول به کار شد و بدنبال آشنائی با "باب‌نی" ""Bob Ney نماینده کنگره آمریکا از ایالت اوهایو به عنوان دستیار وی مشغول به کار شد.

alt

تریتا پارسی به همراه باب نی

باب نی قبل از انقلاب ایران به مدت کوتاهی در شیراز تدریس کرده و زبان فارسی را نیز بخوبی تکلم میکند. وی قبلا از برخی از گروه‌های اپوزیسیون ایران حمایت می‌کرد، ولی با انتخاب خاتمی دراین سال وی به جرگه طرفداران ایجاد رابطه با ایران پیوست.

اما چیزی که تریتا پارسی را در رسانه‌های غربی مطرح کرد، تشکیل بنیاد شورای ملی ایرانیان آمریکا، لابی صددرصد آمریکایی متشکل از شبکه US‌ است که هدفش ایران و ایرانی است.

تریتا پارسی علاقه شدیدی به رژیم صهیونیستی دارد چنانکه در سایت شخصی‌اش ارتباطش با "فرانسیس فوکویاما" نظریه پرداز معرف و آمریکایی که نظریه پایان تاریخ و پیروزی لیبرالیسم را مطرح کرده را افتخاری برای خود می داند.

alt

پارسی پایان‌نامه خود را تحت نظر استاد راهنمایش فرانسیس فوکویاما در دانشگاه جان هاپکینگز را با موضع روابط ایران و اسراییل ارائه داده و در مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون WoodrowWilson به عنوان پژوهشگر مشغول به کار است.

موسس نایاک که ادعا می‌کند برای احقاق حقوق ایرانی‌ها در آمریکا به پا خواسته است با پول‌های هنگفتی که از بنیادهای ضد ایرانی دریافت می‌کند، با دشمنان تابلودار ایران و انقلاب رابطه نزدیکی داشته و مهمان شبکه‌هایی می‌شود که علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند.

حال این سوال مطرح می‌شود: مگر می‌شود کسی که او را لابی جمهوری اسلامی در دولت آمریکا معرفی می‌کنند با افراد و شبکه‌هایی در ارتباط باشد که خواهان براندازی و افول ایران و ایرانی هستند؟

alt

در راستای یکی از همین برنامه‌های ضد ایرانی، تریتا پارسی در مصاحبه‌ای که در شبکه فارسی زبان صدای آمریکا در برنامه "پارازیت" شرکت داشت علنا اعلام کرد با حکومت ایران مخالف و مواقف براندازی در ایران است.

alt

"رضا مرعشی": مدیر امور پژوهش‌های نایاک

یکی دیگر از اعضای بلند پایه نایاک رضا مرعشی است که در بسیاری از مجلات و روزنامه‌های آمریکایی که مقالات ضد ایرانی چاپ می‌کنند، فعالیت گسترده دارد.

"مرعشی" اکنون عضو، و رییس امور پژوهش‌های نایاک است.

alt

به نظر می‌رسد عضو پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در بخش امور ایران، یکی از ابزارهای لابی آمریکا برای ایجاد رابطه مستقیم میان ایران و آمریکا باشد، به‌طوری که بسیاری از مقالات رییس پژوهش‌های نایاک در روزنامه‌ها و بنیادهای بسیار معروف آمریکایی مانند Foreign Policy، نیویورک‌تایمز، هافینگتون پست و .. چاپ شده و موضوع اغلب آن‌ها ایجاد رابطه مستقیم میان ایران و آمریکا است.

alt

alt

alt

"جمال عبدی": مدیر سیاست‌های نایاک

باز هم بر خلاف مرامنامه ادعایی شورای ملی ایرانیان آمریکا، "جمال عبدی" مدیر سیاست‌های این شورا دائما در برنامه‌هایی شرکت می‌کند که محتوای آن‌ها چیزی جز ضربه زدن به نظام و ایران نیست.

alt

مدیر سیاست‌های نایاک در شبکه‌های ضد ایرانی مانند صدای آمریکا، الجزیره و بی‌بی‌سی فارسی به عنوان کارشناس دعوت می‌شود. از آنجایی که به نظر می‌رسد عبدی پروژه "رابطه اسراییل و ایران" را پیش میبرد در برنامه‌هایی شرکت می‌کند که محتوای آن‌ها تحریم‌ها و اسراییل را در برمی‌گیرد.

alt

گفتنی است، همان‌‌طور که تریتا پارسی و رضا مرعشی بخشی از پروژه تبلیغاتی آمریکا در رسانه‌ها را بر عهده دارند، جمال عبدی نیز مسئولیت بخش دیگر پیاده‌سازی برنامه‌های دولت آمریکا در امور ایران را بر دوش می‌کشد، به‌طوری که وی نیز مانند دو همکار خود در روزنامه‌ها و مجلات آمریکایی مقالات گوناگونی به چاپ می‌رساند

alt

مشاوران آمریکایی نایاک که گذشته آن‌ها با اسراییل پیوند خورده است، که هستند؟

اگر نگاهی به لیست هیئت مشاور شورای ملی ایرانیان آمریکا انداخته شود، پرده‌‌ای دیگری از پروژه ضد ایرانی دولت آمریکا و عمق رابطه این گروه با مراکز جاسوسی و امنیتی آمریکا کنار می‌رود.

در میان مشاوران آمریکایی این گروه مقامات امنیتی و اطلاعاتی سازمان‌های جاسوسی آمریکا دیده می‌شود که به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

"توماس آر.پیکرینگ" ""Thomas R. Pickering

"پیکرینگ"، متولد سال 1939 سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و یکی از اعضای ارشد هیئت مشاور شورای ملی ایرانیان آمریکا است.

alt

پیکیرینگ در حالی تریتا را پارسی را مشاوره می‌دهد که در فاصله سال‌های 1985 تا 1988 در سرزمین‌های اشغالی به عنوان سفیر آمریکا بوده به زبان عبری نیز مسلط است.

alt

سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در بسیاری از نشست‌های نایاک دیده می‌شود و با توجه به پیشینه دوستی او با صهیونیست‌ها به راحتی می‌توان به رابطه عمیق پیکرینگ با مقامات رژیم صهیونیستی و اعمال نفوذ آن‌ها در شورای ملی ایرانیان آمریکا پی برد.

رابطه گرم "سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا" با نایاک

یکی دیگر از چهره‌های شاخص آمریکایی حاضر در شورای ملی ایرانیان آمریکا که سابقه‌ امنیتی و جاسوسی طولانی‌ مدتی در منطقه خلیج فارس و کشورهای همسایه ایران داشته، "آلن ایر" "Alen Eyre"، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا است.

آلن‌ایر که با هزینه و بورسیه سازمان جاسوسی آمریکا زبان فارسی را یاد گرفته، یکی از ابزارهای نفوذ دولت آمریکا در فارسی‌زبانان به حساب می‌آید، به‌طوری که در بسیاری از نشست‌های ضد ایرانی بنیادهایی مانند نایاک حضور داشته و با استفاده از ادبیات پارسی تلاش دارد تا اهداف آمریکا در امور ایران را پیش برد.

alt

آلن ایر در تمام طول مدت فعالیت خود پیش از انتصاب به عنوان سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در کشورهای سوریه ،امارات و آذربایجان به عنوان مسئول میز ایران برای سازمان جاسوسی آمریکا فعالیت و از ایرانی ها جاسوسی می کرد.

alt

آلن ایر در کنار لیلا زند و دیگر اعضای نایاک

"آلن ایر" در مصاحبه‌های خود با شبکه‌های "صدای آمریکا و "بی‌بی‌سی فارسی" و چند شبکه دیگر بارها علیه جمهوری اسلامی ایرن مواضع خصمانه اتخاذ کرده است. او همچنین مسئول اصلی سایت جاسوسی "سفارت خانه مجازی برای ایرانیان" است که طرح آن متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا بوده است.

رابطه آلن‌ایر وضد انقلاب چیست؟

لیلی پورزند فرزند سیامک پورزند که نقشی فعال در بنیادهای برانداز آمریکایی دارد از اعضای فعال در بنیاد برانداز کارنگی است. او که سابقه فعالیت براندازی در زمان اوج فتنه 88 در کارنامه خود را دارد، در زمینه تدریس اصول براندازی نرم در ایران نیز فعال بوده است.

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در سال 1384 در دوره آموزش براندازی نرمی که در کشور امارات برگزار شد شرکت کرده و در آنجا با وی اشنا شد تا همین آشنایی بابی باشد برای ارتباط گیری‌های دیگر پورزند با آلن ایر.

alt

"جان لیمبرت" ""John Limber/ جاسوس آمریکا در لانه جاسوسی

جان لیمبرت از دیگر چهره‌های سرشناس بنیاد آمریکایی نایاک است. وی که نسبت به دیگر دوستان آمریکایی خود سابقه سیاه‌تری در رابطه با ایران دارد، از جاسوسان آمریکایی در تهران بود که در بهبوهه انقلاب اسلامی با سخیر لانه جاسوسی دستگر شد.

"لیمبرت" که از مشاوران ارشد شورای ملی ایرانیان آمریکا است، دستیار سابق معاون وزیر امور آمریکا و مسئول میز ایران در این وزارتخانه بوده و به زبان فارسی نیز مسلط است.

alt

لیمبرت در کنار بهاری در یکی از کنفرانس‌های نایاک

همکاری صمیمانه شورای ایرانیان آمریکا با افراطیون اصلاح‌طلب و فتنه‌گران

"مازیار بهاری"

مازیار بهاری یکی از دوستان نزدیک تریتا پارسی و خبرنگار مجله آمریکایی "نیوزویک" است که در فتنه سال 88 فعالیت‌ گسترده‌ای داشت که در نهایت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و پس از اقرار به اقدامات جاسوسی و ضد امنیتی خود به زندان رفت.

کارشناس دم دستی نایاک در مهر 1388 با قرار وثیقه 300 میلیون تومانی اززندان اوینآزاد و و سپس فرار کرد.

alt

 

از آنجایی که از اهداف بنیادهایی مانند شورای ملی ایرانیان آمریکا، ایجاد اغتشاش و "کودتای مخملی" است، با افرادی ارتباط برقرار می‌کند که در این زمینه تجربه کافی را داشته باشند. مازیار بهاری در جلسه محاکمه، در بخش از اعترافات خود درباره وقایع بعد از انتخابات به طور علنی اعلام می‌کند که حوادث آن روزها " دقیقا مشخصات کودتای مخملی" را داشتند. وی در ادامه می‌افزاید:

"هدف از راه اندازی ماهواره‌های فارسی زبان و گسیل 700 خبرنگار خارجی به ایران دقیقا برای انجام همین مطلب بود. در حقیقت رسانه‌ها نقش اصلی را در ایجاد اغتشاشات پس از انتخابات بر عهده داشتند. برگزاری تجمعات آرام یا به آتش کشاندن وسایل نقلیه و حمله به پایگاه‌های بسیج و تخریب اموال عمومی از جمله اقدامات تبلیغی رسانه‌ها بود. هرگونه واقعه‌ای که در تهران به وقوع می پیوست، پس از 5 دقیقه از شبکه های ماهواره ای به ویژه بی بی سی قابل مشاهده بود".

alt

مازیار بهاری پس از فرار از ایران، دست از اقدامات ضد ایرانی خود برنداشته و با حضور در بسیاری از برنامه‌های شبکه سلنطتی بی‌بی‌سی و با ساخت به اصطلاح مستندهایی صحبت‌های خود در مقابل تلویزیون و میلیون‌ها بیننده را نقض می‌کند.


alt

alt

سفز مازیار بهاری به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش کیهان، در حالی که حتی اغلب فعالان گروهک های اپوزیسیون سفر به اسرائیل را مایه سقوط اعتبار سیاسی خود می دانند، رادیو اسرائیل فاش کرد مازیار بهاری همکار مجله نیوزویک و شبکه دولتی BBC، اخیرا به تل آویو سفر کرده است.

alt

alt

مازیار بهاری در حضور وزیر امور خارجه انگلیس


"نازیلا فتحی"/ جاسوس نیویورک‌تایمز در ستاد موسوی کارشناس شورای ملی ایرانیان آمریکا می‌شود

alt

 نفر اول از سمت چپ: نازیلا فتحی

 

در ادامه تحقیقات باشگاه خبرنگاران، هرچه به عمق گروه موسوم به شورای ملی ایرانیان نگاه دقیق‌تری می‌شود، کسانی از پس پرده این لابی آمریکایی بیرون می‌آیند که خود آیینه تمام‌نمای دشمنی با ایران و ایرانی بوده و هدفی جز افول کشور ندارند.

نازیلبا فتحی ، عضو "ستاد انتخاباتی موسوی" در سال 88، یکی دیگر از به اصطلاح کارشناسان نایاک در نشست‌های حمایت از فتنه‌گران است.

alt

فتحی در ستاد موسوی در تبریز

 

وی ریپورتر روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" در تهران بود که در فتنه سال 88 تاثیر پر رنگی داشت و گزارش‌های مغرضانه‌ای را از تهران به رسانه‌های خارجی میفرستاد.

 

 

alt

alt
تریتا پارسی، نازیلا فتحی و مازیار بهاری



alt

پشت پرده رابطه تریتا پارسی و مدیر شبکه فارسی‌زبان صدای آمریکا چیست؟

در پی اختلافات "جمشیدچالنگی" مدیر سابق بخش فارسی صدای آمریکا، (ادعا می‌شود) با کمک لابی تریتا پارسی، رامین عسگر، مشاور امنیتی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاور میانه و همچنین رییس سابق دفتر نمایندگی منطقه CIA آمریکا در دبی به عنوان مدیر جدید این شبکه انتخاب شد.

دوست نزدیک تریتا پارسی که حضورش در راس شبکه ضد ایرانی صدای آمریکا سر و صدا و انتقدات زیادی را به همراه داشت، در برخی از پروژه‌های " براندازی نرم در ایران شرکت گسترده‌ای داشته است.

کارشناس کنفرانس‌های نایاک و مشاور ارشد "دیوید پترائوس" David Petraus، رییس سابق سازمان جاسوسی آمریکا، در داخل این کشورنیز به عنوان عضو بخش امور بین‌الملل شورای روابط خارجی، و نیز در دفترهای امور عراق، ایران، و ترکیه در وزارت خارجه آمریکا کار کرده است. در سال ۲۰۰۷ جایزه وزیر امور خارجه در زمینه توسعه سیاست عمومی و در سال ۲۰۰۳ "جایزه چارلز کاب" برای بهبود بازرگانی و حرفه به او تعلق گرفت. وی همچنین به دریافت چندین جایزه با درجه بندی‌های ممتاز و برتر نائل شده است.

 

alt

همانطور که در سابقه "رامین عسگر" دیده می‌شود، وی نیز در کشورهای همسایه ایران به عنوان مسئول دفتر آمریکا حضور داشته و در پروژه‌های براندازی نیز فعال بوده، گزینه بسیار مناسبی برای تریتا پارسی و اربابان آمریکایی-صهیونیستی وی در راه تحقق اهداف ضد ایرانی آن‌ها است.



alt

 ماجرای ناهار تریتا پارسی با "مشاور ارشد موسوی" چه بود؟

"سایت خود نویس" از سایت‌های ضد انقلاب در خبری مدعی شد که " تریتا پارسی" و دوستانش میزبان "اردشیر امیر ارجمند" بوده‌اند. بنا بر این گزارش، دعوت از مشاور یکی از سران فتنه، در خارج از کشور بوده و قرار بر این بود که امیر ارجمند در باره مسائل داخلی ایران موقعیت جنبش سبز و نیز نیروهای طرفدار دموکراسی در ایران برای مهمانان حرف بزند.

alt

اردشیر امیر ارجمند "مشاور ارشد موسوی"، یکی از کلیدهای اصلی فتنه 88 است که بعد از بازداشت در ایران و اعتراف به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی موساد و همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران در جریان شورش‌های خیابانی، به عنوان مرخصی از زندان خارج شده بود که به فرانسه گریخت و از این کشور پناهندگی گرفت.

alt

دیدار "امیرارحمند" با "احمد شهید"

امیر ارجمند که پس از فرار از کشور به متحدان ضد ایرانی خود در پاریس پیوست، فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کرد، به‌طوری که درحاشیه نشست سازمان ملل در سال گذشته، با استفاده از نفوذ دوستان لابی‌ خود در واشنگتن با احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران دیدار و توصیه اربابان خود را به شهید منتقل نمود.

امیراجمند در حالی با احمد شهید ملاقات کرد که مانند سال‌های گذشته بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، سازمان‌های غیر دولتی در ایران که برای گفتگو با احمد شهید به ژنو رفته بودند با جواب رد آقای گزارشگر ویژه مواجه شده و نتوانستند با وی ملاقات کنند.

"هوشنگ امیر احمدی" و بنیاد "شورای ایرانیان آمریکا"

alt
سابت لابی ایرانیان آمریکا

یکی دیگر از پرنفوذترین افرادی که در پشت پرده شورای ملی ایرانیان آمریکا حضور داشته و تریتا پارسی خط مشی خود را از وی طلب می‌کند،‌ هوشنگ امیراحمدی، موسس لابی ایرانیان آمریکا (AIC) است.

شورای ایرانیان آمریکا American Iranian Council به نوعی پدرخوانده شورای ملی ایرانیان آمریکا( نایاک) است، به‌طوری که بسیاری از اعضا و مشاوران نایاک مانند توماس پیکرینگ و آلن ایر در شورای ایرانیان آمریکا نیز فعالیت می‌کنند.

به گفته موسسان AIC، این سازمان با هدف «توسعه و تاسیس گفتگو و تفاهم بین ایران و آمریکا» تشکیل شده است. اما اگر نگاهی دقیقتر به روابط بنیانگذار شورای ایرانیان آمریکا با عوامل ضد انقلاب و فتنه‌گران انداخته شود، ماهیت اصلی این شورا نیز چیزی غیر از نایاک و اهدافی جز ایجاد کودتای مخملی و جاسوسی در کشور را دنبال نمی‌کند.
 

تریتا پارسی رابطه خود با امیراحمدی را حدود بیش از 10 سال پیش و با سمت مدیریت شورای ایرانیان آمریکا آغاز کرد.

alt

هوشنگ امیر احمدی، استاد "دانشگاه نیوجرسی" به تازگی هوای ریاست جمهوری ایران را در سر نیز می‌پروراند و مطمئن است که صلاحیت وی تایید خواهد شد. "خبرگزاری آسوشیتد‌پرس" در همین راستا در گزارشی تمسخر‌آمیز، وی را "دن کیشوت" ایران و فردی متوهم خوانده است.

alt

آقای دن‌کیشوت همواره در مصاحبه‌های تلویزیونی با شبکه‌های فارسی زبان بارها انقلاب اسلامی را مورد انتقاد قرار داده و عقیده دارد مشکلات کنونی در ایران همه بدلیل خط مشی انقلابی ایران است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی تاکنون دنبال شده است. از نظر هوشنگ امیر احمدی رابطه میان ایران و رژیم صهیونیستی مشکلی ندارد.

alt

alt

رابطه هوشنگ امیر احمدی با عوامل فتنه و عرصه‌های داخلی

در میان حلقه افراد وابسته به لابی نایاک، امیر احمدی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا وی نفوذ خوبی درون دولت آمریکا داشته و همچنین با بسیاری از جریان‌های داخلی ارتباط برقرار کند:

هوشنگ امیر احمدی و "فاطمه حقیقت‌جو"

فاطمه‏ حقیقت‌جو از فتنه‌گرانی است که امیراحمدی با وی ارتباط مداوم داشته و در مهمانی‌ و کنفرانس‌های خود از او دعوت به عمل می‌آورد.

نمایندهٔ اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی، اولین نماینده مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس پس از عدم موفقیت در تصویب لوایح مخالف نظام در مجلس، استعفایش توسط اعضای این مجلس در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۲ پذیرفته شد.

alt

پس از مهاجرت فاطمه حقیقت جو به خارج از کشور، وی مورد لطف و عنایت دولت آمریکا قرار می گیرد، هنوز چند ماه از ورود حقیقت جو به آمریکا نمی گذرد که بورسیه های تحصیلی برای او صادر می شود؛ فاطمه حقیقت جو در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ در «مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه ام آی تی» مشغول به فعالیت می‌شود و پس از آن به جهت خوش خدمتی‌اش در ایران برای سران کشورهای غربی به عنوان پژوهشگر در «مرکز زنان در سیاست و سیاستگذاری دانشگاه هاروارد» مشغول به کار می شود.
 

وی در جریان "اغتشاشات سال ۸۸" تلاش گسترده‌ای برای برگزاری کمپین‌های اعتراضی در خارج از کشور میکند، او با همکاری "اکبر گنجی" و برخی دیگر از عناصر ضد انقلاب به برگزاری هر چه پرشورتر این کمپین‌ها همت می‌گمارد تا از آن سو مورد توجه دولت‌های غربی قرار گرفته و به خیال خودشان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک های مالی کنند!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۴
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی