http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - پرسشهای نکیر و منکر :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




پرسشهای نکیر و منکر

يكشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹ ق.ظ

امام جعفر صادق علیه السلام مى‏ فرمایند: دو فرشته منکر و نکیر نزد میت در هنگامى که دفن مى‏ شود، مى‏ آیند؛

در حالى که صداى آنها همانند رعد بلند آهنگ و چشمانشان همانند برقى سهمناک و خیره‏ کننده است، در این حال زمین را با دندان‏هاى خود زیر و رو مى‏ کنند و موهاى خود را مى‏ کشند؛ پس از میت مى‏ پرسند: پروردگار تو کیست؟ دین تو چیست؟ 

اگر او مؤمن باشد، مى‏ گوید: الله پرودگار من است و اسلام دین من. آنان به او مى‏ گویند: درباره مردى که از براى پشتیبانى شما بیرون آمده چه مى‏ گویى؟ م‏ی گوید: آیا از محمد(ص) پیامبر خدا مى ‏پرسید؟ مى‏ گویند: شهادت بده که او پیامبر خدا است. او مى‏ گوید: شهادت مى‏ دهد که او پیامبر خدا است. به او مى‏ گویند: بخواب! خوابى که در آن رویایى نیست.
قبرش را به اندازه نه ذراع توسعه مى‏ دهند و براى او، درى به سوى بهشت باز مى‏ کنند و او جایگاهش را مى‏ بیند.

اما اگر او کافر باشد، بر او وارد مى‏ شوند؛ در حالى که شیطان چونان دودى در کنار دیدگان او نشسته است. از او مى‏ پرسند: پرودگار تو کیست و دین تو چیست؟ درباره این شخص که برأى پشتیبانى شما بیرون آمده چه مى‏ گویى؟ مى ‏گوید: نمى‏ دانم! بین او و شیطان را خالى مى‏ کنند و بر او در قبر 99 مار بزرگ را مسلط مى‏ سازند که اگر یکى از این مارها در زمین نفس بکشد، هرگز درختى نخواهد رویید. و دیدگان او را به سوى آتش مى‏ گشایند و او جایگاه خود را در آن مى‏ بیند.

مرگ+قبر+فرشته+سوالات مرگ+گناه+منکر+فرشته مرگ+عزرائیل

امام کاظم علیه السلام فرمود: « هنگام ورود مؤمن به قبر، بازرسان قبر [ با احترام] او را نشانند و سؤالاتشان را پرسند [ و چون پاسخ به نیکی شنوند] قبرش را تا چشم کار می کند، بگشایند و از طعامهای بهشتی برایش ‍[ارمغان] آورند.»

امام سجاد علیه السلام فرمود: « دریغا! ای فرزند آدم! غافلی؛ اما خدایت از تو غافل نیست. مرگ، شتابان سراغت می آید؛ تو را در می یابد؛ آنگاه تک و تنها به خانه قبر خواهی رفت و فرشتگان پرسش برای آزمونی سخت، نزدت می آیند و درباره ی پروردگار، پیامبر، دین، کتاب و امام از تو می پرسند. سپس از شمار عمر و چگونگی گذراندن آن و بعد، از به دست آوردن مال و چگونگی صرف آن خواهند پرسید»

امام صادق علیه السلام فرمود: « در قبر از پنج چیز [ دیگر، نیز] پرسیده می شود:

1- نماز، 2- زکات، 3- حج، 4- روزه، 5- دوستی اهل بیت علیهم السلام»

با تشکر از سایتهایی که مطلب را نشر دادند :

حزب الله سایبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۳
شهدا شرمنده ایم ...!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی