http://www.tablet4you.ir/?r=x9lX8ofB3z1WzVd8bKfKRQ== - - آغاز مقابله با شبکه های تلویزیونی و جریانات تکفیری در مصر :: پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

پایگاه اطلاع رسانی شهداء

پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورزنه

بّسمِ رَبِّ الشهداءِ وَاصِّدیقین

بایگانی
تبلیغات
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
محبوبیت وبلاگ




پس از حوادث اخیر در مصر که منجر به برکناری مرسی شد، روند جدیدی برای مقابله با جریانات افراطی و تکفیری و مقابله با شبکه‌های تلویزیونی موهن در مصر آغاز شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس پس از حوادث چند روز اخیر در مصر به‌نظر می‌رسد روند جدیدی برای مقابله با جریان افراطی و تکفیری در این کشور آغاز شده است.

در نخستین اقدام در پی برکنار محمد مرسی از ریاست جمهوری بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی مصر از سیاسی و دینی که بیشتر وابسته به جریان‌های اسلامی بودند تعطیل شدند.

برخی از این شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌هایی بودند که به دنبال فتنه‌انگیزی دینی بین مسلمانان و مسیحیان و سنی و شیعه در مصر و جهان اسلام بودند.

در پی بسته شدن این شبکه‌ها در ساعات اولیه الازهر در واکنشی «بسته شدن برخی شبکه‌های دینی و غیردینی را محکوم کرد» البته گفت که «با شیوه گفتمانی» برخی از این شبکه‌ها مخالفت داشته است.

اما پس از آن احمد المسلمانی سخنگوی رئیس جمهور موقت مصر اعلام کرد یک کمیته با حضور الازهر در حال تفاهم با مسئولان شبکه‌های دینی است تا آنها در مسیری صلح‌جویانه حرکت کنند.

بنابر این گزارش، در ادامه مسیر مقابله با حرکت‌های تکفیری پایگاه خبری الفجر نوشت: کمپین «تمرد» یکی از دو جریان مهم پیشرو در برکناری محمد مرسی از رئیس جمهور موقت مصر خواسته اند تا سریعا اداره مساجد کشور را به الازهر واگذار کند.

کمپین تمرد تاکید کرده است: از عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر می‌خواهیم تا تمامی مساجد کشور را برای مقابله با نشر تفکر تروریستی و اندیشه تکفیری در جامعه مصر به الازهر واگذار کند.

به گزارش فارس با حرکت‌های آغاز شده در مصر پس از برکناری مرسی هر چند می‌توان کورسوهای امید برای مقابله با جریانات تکفیری در مصر را دید اما باید منتظر روزهای آینده بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی